نرم افزار حسابداری حسیب

حسیب پرداز

عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید:

نحوه ثبت وصول نقدی چک دریافتی چگونه است؟

نحوه ثبت وصول نقدی چک دریافتی چگونه است؟

ج: برای ثبت واریز وجه چک دریافتی به صندوق باید از طریق منوی عملیات روزانه بخش مصرف چک دریافتی را انتخاب کنید، تا فرم مصرف چک‌های دریافتی نمایان شود. در این فرم مقابل جعبه متن "به حساب" بر روی کلید F7 کلیک کنید، تا فرم انتخاب سرفصل نمایان شود. در فرم انتخاب سرفصل با استفاده از لیست کرکره‌ای مقابل "سرفصل کل:" سرفصل صندوق را انتخاب نمایید (لیست سرفصل‌ها بر اساس حروف الفبا مرتب می‌شود). سپس سرفصل معین و سرفصل تفضیلی صندوق مورد نظر را ...

چگونه یک چک را به حساب هزینه مصرف کنیم؟

چگونه چکی را به حساب هزینه مصرف کنیم؟

ج: از طریق منوی عملیات روزانه، بخش مصرف چک‌های دریافتی را انتخاب نمایید تا فرم مصرف چک‌های دریافتی نمایان شود. در این فرم مقابل جعبه متن به حساب: بر روی کلید F7 کلیک کنید تا فرم انتخاب سرفصل نمایان شود. در فرم انتخاب سرفصل با استفاده از لیست کرکره‌ای مقابل بخش سرفصل کل، سرفصل هزینه را انتخاب نمایید (لیست سرفصل‌ها بر اساس حروف الفبا مرتب شده). سپس سرفصل معین و سرفصل تفضیلی مورد نظر را از لیست کرکره‌ای متناظر آنها انتخاب نمایید و ...

چرا در جعبه متن‌های مربوط به مقدار و قیمت نمی‌توان بیش از 3 رقم وارد کرد و یا خطای type mismatch در گزارش سود و زیان نمایش داده می‌شود؟

در فرم انتخاب کالا، در خرید یا فروش، در جعبه متن‌های مربوط به مقدار و قیمت نمی‌توان بیش از 3 رقم وارد کرد. ضمنا در گزارش سود و زیان خطای type mismatch نمایان می‌شود. چگونه آن‌ها را رفع کنیم؟

ج: برای حل هر دو مورد که عموما در ویندوز های 8 یا 8.1 و یا ویندوز 10 اتفاق می‌افتد، باید از طریق Control Pannel فرم Region را باز نموده، سپس از سربرگ Format بخش Format را با استفاده از لیست کرکره‌ای در حالت Persian تنظیم نمایید. پس از آن بر روی کلید Additional Settings… کلیک کرده و در فرم Customize Format از سربرگ Numbers در جعبه متن مقابل Decimal symbol: عبارت "." را به کمک صفحه کلید وارد کنید و ...

حساب بانکی دسته چکی اشتباه تعریف شده، نحوه تغییر آن چگونه است؟

نحوه تغییر حساب بانکی دسته چکی که اشتباه تعریف شده چگونه است؟

ج: در ابتدا مطمئن شوید که چک‌های مربوط به دسته چک مورد نظر در هیچکدام از رسیدهای چک‌های پرداختی استفاده نشده باشند. سپس با استفاده از منوی تعاریف، قسمت دسته چک یا رسید مدت دار، لیست دسته چک‌های بانکی نمایان می‌شود. در این لیست دسته چک مورد نظر را انتخاب نموده و با کلید حذف دسته چک آن را حذف کنید و دسته چک را دوباره با مشخصات صحیح ایجاد نمایید.

چرا در نرم افزار اعداد و حروف ناخوانا هستند؟

چرا در نرم افزار اعداد و حروف ناخوانا هستند؟

ج: در صورتی که از ویندوزهای نسخه 7, 8, 8.1 و 10 استفاده می‌کنید، باید برنامه فونت حسیب را نصب نمایید تا فونت‌های مورد استفاده برنامه بر روی رایانه نصب شوند. اگر عناوین منوها با علائم نامفهوم نمایان می‌شوند، باید با توجه به فیلم آموزش تنظیم زبان در ویندوز، از Control panel قسمت Region and Language را انتخاب نموده و در فرم باز شده از سربرگ Administrative بر روی کلید Change System Locale کلیک نمایید. سپس در فرم باز شده از ...

چگونه فاکتورهای خرید جهت افتتاحیه را افزایش دهیم؟

چگونه فاکتورهای خرید جهت افتتاحیه را افزایش دهیم؟

ج: از طریق منوی تعاریف قسمت تنظیمات را انتخاب نموده سپس در فرم تنظیمات از بخش خرید، فروش و کالا در جعبه متن مقابل عبارت "تعداد فاکتورهای خرید جهت افتتاح مقادیر کالا در انبارها:" تعداد فاکتور خرید مورد نیاز جهت افتتاحیه را مشخص نمایید.

چرا در گزارش سود و زیان روزانه، اعداد محاسبه شده غیر واقعی است؟

چرا در گزارش سود و زیان روزانه، اعداد محاسبه شده غیر واقعی است؟

ج: محاسبه سود و زیان روزانه با در نظر گرفتن تمام جزئیات اعم از موجودی کالا در ابتدا و انتهای روز، خرید و فروش طی روز، تخفیفات خرید و فروش طی روز و هزینه‌ها و سایر درآمدهای طی روز انجام می‌شود. بنابراین اگر هرکدام از مقادیر ذکر شده واقعی نباشد سود و زیان غیر واقعی نمایش داده می‌شود. اکثر کاربرانی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند، توجهی به موجودی کالاها ندارند و شرط اصلی محاسبه صحیح سود و زیان که ...

بهترین حالت محاسبه سود و زیان چیست؟

بهترین حالت محاسبه سود و زیان چیست؟

ج: در صورتی که در منوی تنظیمات، قسمت خرید، فروش و کالا عبارت "محاسبه ارزش کالا در انبار برحسب میانگین قیمت خرید انجام شود" فعال باشد و لیست کرکره‌ای مقابل آن در حالت لحظه‌ای قرار گرفته باشد و همچنین تقدم ثبت فاکتور خرید به فاکتور فروش وجود داشته باشد، بهترین حالت سود و زیان محاسبه خواهد شد. 

چرا چاپ گزارش یک صفحه در میان خالی است؟

چرا هنگام چاپ گزارش یک صفحه در میان خالی چاپ می‌شود؟

ج: زمانی که تنظیم اندازه کاغذ در تنظیمات چاپگر به درستی انجام نشده باشد، چاپ گزارشات یک صفحه در میان خالی می‌شود. جهت رفع آن باید از قسمتDevices and printers  در ویندوزهای 7، 8 ، 8.1 و 10 و در ویندوز XP از قسمت printers and faxes به لیست چاپگرها وارد شوید. سپس چاپگر مورد استفاده را انتخاب کرده و روی آیکون چاپگر راست کلیک نمایید. از منوی باز شده عبارت printing preferences  در ویندوزهای 7-10 یا عبارت Preferences در ویندوز XP را ...

پیغام خطای "مشتری دیگری از این سرفصل استفاده می‌کند" هنگام تعریف مشتری جدید به چه معنا است؟

چرا زمان تعریف مشتری جدید، بعد از وارد کردن نام مشتری و زدن کلید تایید، پیغام خطای "مشتری دیگری از این سرفصل استفاده می‌کند" نمایش داده می‌شود؟

ج:کاربر باید زمان تعریف مشتری جدید پس از وارد کردن مشخصات مورد نظر کلید "ایجاد سرفصل (F9)" را زده، سپس کلید تایید مشخصات را کلیک نمایید.

12345
دی ان ان فارسی , مرجع دات نت نیوک فارسی