X

چگونه می‌توان بعد از تعویض ویندوز از اطلاعات قبلی نرم افزار استفاده کرد؟

نحوه بازیابی اطلاعات نرم افزار حسابداری حسیب پس از تعویض ویندوز چگونه است؟

در زمانی که شما ویندوزِ دستگاهِ حاویِ بانک‌های اطلاعاتی (سرور) را به هر علتی تعویض کردید و قصد دارید از اطلاعات قبلی نرم‌افزار حسابداری خود استفاده نمائید، لازم است در ابتدا برنامه SQL Server به همراه خود نرم افزار حسابداری حسیب روی سیستم شما نصب شود. برای آشنایی با نحوه نصب برنامه SQL Server و همچنین روال نصب برنامه حسیب و سایر برنامه‌های لازم روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

پس از نصب SQL، نرم افزار حسیب نت و سایر برنامه‌های جانبی مورد نیاز، جهت بازگردانی اطلاعات قبلی نرم افزار ابتدا لازم است فایل مشخصات سرور را پاک کنید (SERVERINF.DAT). برای این کار از درایو E پوشه HASIB.Net را باز کنید. در این پوشه روی فایل SERVERINF.DAT راست کلیک کرده و گزینه‌ی Delete را در این منو انتخاب کنید تا فایل نام سرور پاک شود.

سپس برنامه‌ی Hasib_Restore با آیکون را باز کنید، تا فرم اتصال به سرور باز شود. سپس در جعبه متن نام سرور، نام کامپیوترتان را وارد کنید.

اگر برنامه‌ی SQL Server را به درستی و با نام اصلی آن نصب کرده باشید، می‌توانید در این کادر عبارت نقطه "." را وارد کرده و در نهایت کلید تأیید را بزنید تا نرم‌افزار به SQL Server متصل شود (در غیر این‌صورت اگر نام سرویس SQL Server را در زمان نصب به‌طور دستی تنظیم کرده‌اید، لازم است در ابتدا نام کامپیوترتان را وارد کنید و در ادامه علامت بک اسلش "\" را وارد کنید. سپس اسم سرویسی که در مرحله نصب SQL Server تنظیم کرده‌اید را وارد کنید و در نهایت کلید تأیید را بزنید تا نرم‌افزار به SQL Server متصل شود).

توجه داشته باشید چون هنوز در SQL Server هیچ اطلاعاتی وارد نشده، نرم‌افزار در ابتدا هشدار می‌دهد که نتواسته فایل مربوط به سال‌های مالی را بخواند. تنها کافی است این فرم را تأیید کنید تا وارد نرم‌افزار شوید.

بعد از تأیید پیام "اطلاعات شعب وجود ندارد"، نرم‌افزار به شما پیغام می‌دهد که تمام نرم‌افزارهای حسابداری حسیب بسته باشند. پس از تایید این پیام، فرم استفاده از پشتیبان نمایان می‌شود.

در این فرم کلید مدیریت بانک‌های اطلاعاتی را بزنید تا فرم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی ظاهر شود.

در فرم بعدی با زدن کلید اتصال دیتابیس به SQL Server که با علامت دوشاخه مشخص شده، فرم انتخاب فایل ظاهر می‌شود.

حال در این فرم، از مسیر درایو E، پوشه HASIB.Net و پوشه DATA، فایل‌هایی که با HPK شروع شده‌اند را تک‌ به تک انتخاب کرده و کلید Open را بزنید تا فایل منتخب به SQL Server متصل شود. سپس به سراغ فایل بعدی بروید. پس از انجام مراحل فوق برای هر یک از فایل‌ها، در نهایت تنها کافی است تا نرم‌افزار حسابداری حسیب نت را باز کنید و از اطلاعات قبلی خود استفاده کنید.

Print
نظرات بسته شده است.
دی ان ان