X

1 بهمن 2020

چگونه میزان فروش سایت فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

چگونه میزان فروش سایت فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

نویسنده: نرم افزار حسابداری حسیب نت  /  دسته ها: حسابداری  /  رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای یک کسب و کار، کاری بسیار چالش برانگیز و البته شیرین و گاها سودآور است. در فضای کسب و کار اینترنتی رقابت زیادی ما بین فروشگاه‌های اینترنتی مختلف در زمینه کسب مشتری و سودآوری وجود دارد، از همین رو شما باید اطمینان حاصل کنید که توجه مخاطبان خود را بطور درست به خود جذب می‌کنید، به آن‌ها کمک می‌کنید تا محصولات موردنظر خود را پیدا کنند، مسیری مشخص و واضح برای تکمیل خرید و سفارش آن‌ها ایجاد کرده و در کل تجربه‌ای خوب برای آن‌ها رقم بزنید تا بتوانید آن‌ها را دوباره و دوباره به فروشگاه اینترنتی خود بازگردانید.

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای رسیدن به این هدف می‌بایست نکات و مواردی را که برگرفته از نمونه‌های واقعی هستند، شناخته و از آنها پیروی کنند تا به هدف خود که جذب مخاطب و در نهایت افزایش فروش اینترنتی می‌باشد برسند. نکات زیر می‌توانند در کمک به وب سایت فروشگاه اینترنتی شما برای سبقت گرفتن از رقبا و جلو افتادن در میزان فروش اینترنتی تاثیر زیادی داشته باشند.

ساده کردن کار با وب‌سایت برای مشتری

طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید به‌صورتی باشد که مراحل ارائه‌ی اطلاعات درباره‌ی یک کالا، انتخاب آن کالا و در نهایت خرید را تا حد ممکن برای کاربر سایت آسان کند تا کاربر در خرید خود احساس راحتی بیشتری داشته، به شما اعتماد کرده و در نهایت تجربه خرید خوب خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین موارد بسیار مهمی همچون سیاست‌های مربوط به قیمت گذاری محصولات، حمل و نقل، تاریخ و نحوه تحویل و ... باید به وضوح در سایت شما و در هنگام نهایی کردن خرید، به کاربر نمایش داده شوند. هنگامی که مواردی از این قبیل برای مشتری نمایش داده شود، احتمال خرید او را از وب‌سایت ما چندین برابر خواهد کرد. به‌علاوه با برآورده کردن نیازها و انتظارات مشتریان خود، اعتماد آن ها را جلب کرده و آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل خواهید کرد.

مورد دیگری که در بخش ساده‌سازی وب‌سایت مهم است بخش پرداخت می‌باشد. فرآیند پرداخت موجود در وب‌سایت نباید برای مشتری پیچیده و طولانی باشد. بنابراین تا جایی که ممکن است فرآیند خرید و پرداخت را برای کاربران سایت خود آسان‌تر کنید. بسیاری از کاربران هنگام مواجه شدن با فرآیند طولانی خرید از خرید خود منصرف می‌شوند.

در نهایت مطمئن شوید که مشتریان جهت پشتیبانی خرید و همچنین پرداخت، به‌راحتی قادر باشند راهی برای تماس با شما پیدا کنند.

 

صفحات محصولات فروشگاه اینترنتی را به بهترین شکل طراحی کنید

مهم‌ترین بخش در طراحی فروشگاه مجازی برای کسب و کار شما، ساخت و طراحی صفحات محصولات می‌باشد. اگر قصد دارید تا ترافیک بازید سایت و در نهایت فروش محصولات فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید، می‌بایست خلاقیت و تلاش خود را به کار گرفته و صفحه محصولات جذاب و برجسته‌ای را طراحی کنید. در این راه استفاده از توضیحات کامل اما مختصر و همچنین تصاویر با کیفیت و درست و صحیح بسیار کلیدی می‌باشد.

توضیحات یک محصول در واقع بالاترین سطح بازاریابی محصول شما می‌باشد. توضیحات ارائه شده برای یک کالا یا محصول باید شامل معرفی نام کالا، کاربرد و کارکرد و دلایل برتری آن کالا نسبت به کالای مشابه رقیب باشد. درصورتیکه معرفی محصول شما با این اهداف صورت گیرد، به مشتریان کمک می‌کند تا قانع شوند محصول متناسب با نیاز خود را پیدا کرده‌اند، از همین رو اعتماد بیشتری نسبت به آن پیدا کرده و خرید خود را هوشمندانه می‌پندارند. همچنین هنگام تعریف کالا باید جزئیات و مشخصات مهمی مانند اندازه، وزن، نوع و یا سایر اطلاعات کالا، مشخص شده باشد.

رعایت تمامی این موارد به عدم کاهش انگیزه‌ی مشتری برای انصراف از خرید، مرجوع کردن کالا و همچنین رها کردن سبد خرید کمک بسیاری خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط: مدیریت پرستاشاپ با حسیب نت

برای سایت فروشگاه اینترنتی خود بازاریابی کنید

مهم است توجه داشته باشید که راه اندازی فروشگاه مجازی و ثبت اطلاعات محصولات شما در آن پایان کار نیست، بلکه در اصل شروع کار شماست! پس از این کار، زمان رسیدگی به مشتریان فعلی، یافتن مشتریان جدید و همچنین تشخیص مشتریان کلیدی سایت می‌باشد. حال لازم است به این فکر کنید که چگونه قادر خواهید بود از شبکه‌های اجتماعی برای برندینگ خود استفاده کنید.

برای بازاریابی سایت خود باید برنامه‌ای داشته باشید تا بتوانید آدرس ایمیل و راه‌های ارتباطی دیگری را از مخاطبان خود برای انجام مارکتینگ کسب کنید. برای نمونه می‌توانید یک خبرنامه با محتوای ارزشمند برای مشتریان ایجاد کرده و یا تبلیغ تخفیفات و رویدادهای خود را به افرادی که در لیست ایمیل شما هستند ارسال کنید.

نکته کلیدی در این بخش آن است که متوجه شوید چطور می‌توانید با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را حفظ کنید. همچنین چطور می‌توانید افرادی را که هنوز با وب‌سایت شما آشنایی ندارند و به دنبال خرید محصولی هستند که شما آن را ارائه می‌دهید، به سایت خود هدایت کنید.

برند خاص خودتان را بسازید

برندهای بزرگ و نامدار، به‌صورت تصادفی برند نشده‌اند. دلیل شکست بسیاری از استارت آپ‌های تازه کار نشناختن مخاطب هدف و عدم برخورد با فروشگاه اینترنتی مانند یک کسب و کار واقعی است. حفظ مشتریان قدیمی و راضی نگه داشتن آنان، گروهی از افرادی را تشکیل خواهد داد که مانند ماشین بازاریابی متحرک شما هستند. زیرا هرجا بروند و با هر کس هم صحبت شوند، تبلیغ شما را خواهند کرد.

همچنین یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی انجام می‌دهند، این است که تمام تلاش خود را می‌کنند تا مانند بقیه فروشگاه‌های اینترنتی باشند. مشکل اینجاست که اگر هدف شما جلب رضایت همه افراد و بازدیدکنندگان باشد، هیچ کس فروشگاه اینترنتی شما را دوست نخواهد داشت. شما نیاز به ایجاد اشتیاق در بازدیدکنندگان واقعی برای نام تجاری خود دارید. داشتن خط مشی به این معنی است که شما احساسات قوی بسیاری از مردم را به همراه خواهید داشت. برخی ممکن است از شما خوششان نیاید، اما باید بدانید این نشانه خوبی است. زیرا در عوض بسیاری از افراد شمار را کاملا به بقیه ترجیح خواهند داد.

 

ترافیک و نرخ بازدید از وب‌سایت را آنالیز کنید

اگر قصد دارید نرخ تبدیل خود را بالا برده و بازدیدکنندگان سایت را به مشتری تبدیل کنید، لازم است خود را به جای کاربر گذاشته و نوع تعاملات آن‌ها را با سایت خود مشخص کنید. به یاد داشته باشید استراتژی تحلیلی شما زمانی صحیح و تاثیرگذار خواهد بود که چگونگی رسیدن کاربران به سایت و همچنین آنچه که در سایت می‌خواهند و انجام می دهند را به‌صورت کامل تجربه و درک کرده باشید.

در همین راستا لازم است با استفاده از ابزارهای مختلف، درصد کاربرانی که بعد از ورود به سایت شما اقدام به ثبت خرید می‌کنند را گزارش‌گیری کنید و یا نگاهی به آمار بازدیدکنندگانی که خرید نمی‌کنند داشته باشید تا اطلاعات بیشتری درباره نوع و نیاز مشتریان خود کسب کنید.

-

شرکت حسیب پرداز خاورمیانه در راستای کمک به صاحبان مشاغل برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و فروش اینترنتی خود و با توجه به کثرت فروشگاه‌های مجازی بر پایه‌ی پرستاشاپ، مدیریت آفلاین پرستاشاپ را در نرم افزار حسابداری حسیب نت فراهم نموده است. از طریق این ویژگی امکان طراحی یک فروشگاه اینترنتی کامل با محصولات موجود در نرم افزار حسابداری حسیب نت برای کاربر وجود خواهد داشت.

در نهایت رعایت نکات ذکر شده در بالا به شما کمک خواهد کرد تا تمام جنبه‌های سایت خود را بهبود بخشیده و بر پیشرفت آن تمرکز کنید. همچنین با سرمایه‌گذاری زمان و منابع خود در بخش تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی، می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را برجسته‌تر کرده و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

Print

تعداد نمایش ها (4982)      نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
دی ان ان