X

20 اسفند 2020

یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نویسنده: نرم افزار حسابداری حسیب نت  /  دسته ها: حسابداری  /  رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

صنعت رستوران در کشور ما به صنعتی رقابتی تبدیل شده است. اگر شما هم صاحب یک رستوران و یا کافی شاپ باشید، شاید با خیال راحت بگویید که رستوران ما بهترین کیفیت غذا را دارد و همه چیز خوب است؛ اما رستوران‌داری و کسب و کارهای مشابه همواره نیازمند چیزی بیش از یک استعداد پخت و پز و سرو غذا است. علاوه بر نوع پذیرایی و ارائه خدمات مناسب به مشتری، داشتن یک طرح کسب و کار خوب و همچنین نظم برای ثبت دقیق گردش‌های مالی، عوامل تعیین کننده‌ای در میزان موفقیت رستوران شما هستند.

شاید هنگام راه‌اندازی یک رستوران، گاها بیشترین اهمیت به طراحی و اجزای محیط رستوران داده شود و حسابداری در درجه اهمیت کمتری قرار بگیرد. در حالی که بسیاری معتقدند حسابداری رستوران مهم‌ترین اصل در راه اندازی آن می‌باشد. همچنین حتی اگر بهترین حسابدار شهر را هم استخدام کنید، باز هم باید تمامی اطلاعات و سوابق مالی خود را به صورت دقیق و سازمان یافته نگهداری کنید. اما نگران نباشید، خوشبختانه اگر شما از یک سیستم حسابداری خوب استفاده کنید، بسیار از  امور حسابداری به صورت خودکار انجام خواهند شد.

بیایید اینطور شروع کنیم که نرم افزار حسابداری شالوده‌ی اداره یک رستوران است. برای مدیران رستوران بررسی کردن هزینه‌ها و مخارج و امور مشتریان در کنار مدیریت کارکنان رستوران کار سخت و دشواری بوده و شاید بسیاری را از انجام این کار به روش صحیح و منطقی منصرف سازد. اما این را بدانید که حتی اگر رشته تحصیلی شما حسابداری نباشد با یک نرم افزار حسابداری رستوران مناسب، خواهید توانست مدیریت رستوران خود را به آسانی انجام دهید.

برای داشتن یک کسب و کار موفق در زمینه رستوران باید پاسخ سوال‌های زیر را داشته باشید:

  1. چه میزان و از کجا در آمد کسب می‌کنید؟
  2. چقدر هزینه می‌کنید؟
  3. هزینه‌های انبارداری و حمل نقل شما به چه میزان می‌باشد؟
  4. میزان هزینه خرج شده برای پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل چقدر باشد تا کسب و کار سودمندی داشته باشید؟

یک نرم افزار حسابداری خوب دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

از آن جایی که حسابداری، گزارش‌گیری و مدیریت مالیات از مهم‌ترین وظایف مدیریت رستوران می‌باشد، مطمئنا شما یک لیست طولانی از نیازها و اهداف خود برای استفاده از نرم افزار حسابداری خواهید داشت. حال به بررسی برخی از ویژگی‌های یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب خواهیم پرداخت.

1. سادگی، کارایی و یکپارچگی

ورود اطلاعات و کار با نرم افزار امری زمان‌بر و یکنواخت است. از همین رو یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب باید به راحتی قابل استفاده بوده و این پروسه را با سازمان‌دهی و ایجاد زمینه مناسب به هنگام ورود داده به خوبی مدیریت کند. همچنین قطعا یکی از نیازهای شما در رستوران امکان اتصال نرم افزار حسابداری به سیستم پرداخت (POS) می‌باشد. نیاز دیگر وجود یک منوی فروش ساده و قابل تنظیم است. یک نرم افزار حسابداری خوب باید این امکان را برای کاربر فراهم کند که تمامی امور مدیریت رستوران برای ایشان به راحتی قابل انجام باشد. 

2. میزان درآمد و سود را به درستی محاسبه کند

اطلاع از میزان سود و درآمدی که به دست می‌آورید، به اندازه دنبال کردن هزینه‌ها حائز اهمیت است. برای اینکه میزان سودی را که به دست آورده‌اید متوجه شوید، نیاز است که به صورت هفتگی، میزان درآمد حاصل از فروش غذاها، نوشیدنی‌ها و ... را ثبت و بررسی کنید. اگر میزان سود هفتگی خود را حساب و بررسی نکنید، ممکن است سبب شود، زمانی که کسب و کار شما در حال ضرر دادن است متوجه این موضوع نشوید و یا با اشتباه حساب کردن میزان سودتان (به عنوان مثال کمتر حساب کردن آن از میزان واقعی) به اشتباه تصور کنید که شرکت شما در حال ضرر دادن است. یا با زیادتر حساب کردن آن از میزان واقعی، این خطر وجود داشته باشد که به دلیل کنترل نداشتن روی مقدار پولتان بیشتر از بودجه هفتگی خود خرج کنید.

3. گزارشات سود و زیان خوبی را ارائه کند

با وجود لیستی از سودها و ضررهای رستوران‌ خود خواهید توانست مقدار هزینه‌های اجرایی و عملیاتی و حقوق کارکنان و هزینه‌ی مواد اولیه و میزان سود خود را به دست آورده و همیشه از آن‌ها اطلاع داشته باشید. این لیست باید تمام اطلاعات مربوط به حسابداری و حسابرسی شما را به صورت یک سند مرتب و جامع ساماندهی کند و شما بتوانید این سند را با توجه به نیازهای شرکت خود تغییر داده و تنظیم کنید. برای دسترسی به این گزارشات به شما توصیه می‌کنیم که از یک نرم افزار حسابداری رستوران استفاده کنید تا به خوبی تمام مخارج و هزینه‌ها و سود شما را با جزئیات کامل قابل تهیه باشد.

از دیگر قابلیت‌هایی که هنگام تهیه یک نرم افزار حسابداری رستوران باید به آنها توجه داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارشات خوب و زیاد: نرم افزار حسابداری باید بتواند گزارشات مالی دقیق در اختیار شما قرار دهد.
  • در اختیار گذاشتن داده‌ها: شما باید بتوانید هر زمان و هرکجا که می خواهید به داده های خود از طریق نرم افزار حسابداری رستوران خود دسترسی داشته باشید.
  • استفاده آسان: نصب و استفاده از این نرم افزار باید آسان باشد.
  • به روز بودن: نرم افزاری که استفاده می‌کنید باید قابلیت این را داشته باشد که به طور مرتب به روز شود.

شرکت حسیب پرداز خاورمیانه با ارائه نرم افزار حسابداری قدرتمند حسیب نت رستوران تلاش کرده تا تمامی نیازهای مطرح شده در حوزه رستوران را به خوبی پوشش دهد. از جمله ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به وجود منوی فروش تصویری و گروه‌پذیر، اتصال به کالر آی‌دی جهت ثبت فاکتور اتومات به نام مشتری در سیستم، مدیریت میزهای موجود در رستوران، چاپ همزمان فاکتور در صندوق و آشپزخانه، همزمانی ثبت چندین فاکتور، اتصال به کارتخوان و POS و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. شما می‌توانید برای مشاهده لیست کامل امکانات این نرم افزار به صفحه امکانات نرم افزار حسابداری رستوران حسیب نت مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط

- چرا باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنیم؟

- مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای خرده فروشان

Print

تعداد نمایش ها (6353)      نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
دی ان ان