X

6 اردیبهشت 2020

دانلود کتاب آموزشی مالیات بر عملکرد در حسابداری

دانلود کتاب آموزشی مالیات بر عملکرد در حسابداری

نویسنده: نرم افزار حسابداری حسیب نت  /  دسته ها: دانلود کتاب و جزوه حسابداری  /  رتبه بندی این مطلب:
3/5

دانلود رایگان آموزش مالیات بر عملکرد

در این مطلب از آموزش حسابداری با حسیب در بخش کتاب و جزوه حسابداری برای شما کتاب آموزش مالیات بر عملکرد شرکت ها را قرار خواهیم داد.

مقدمه مالیات بر عملکرد

پرداخت مالیات در چارچوب یک نظام مالیاتی منصف و مطلوب از جمله مصادیق بلوغ فرهنگی ملت و دولتی است که عزم خود را برای گام نهادن در مسیر رشد و تعالی جزم کرده است.

امروزه تقریباً در همه جای دنیا، شهروندان جوامع مختلف می‌دانند که چرا مالیات پرداخت می‌کنند و پذیرفته‌اند که اگر در زندگی روزمره خود خدمتی دریافت می‌کنند، باید هزینه‌اش را به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم پرداخت کنند. از این رو در ازای خدماتی که دریافت می‌کنند، مالیات خود را آگاهانه و با میل و رغبت پرداخت می‌کنند و به همین دلیل آگاهی از نحوه مصرف و توزیع این گونه درآمدها در بودجه کشور اهمیت دارد.

پرداخت نکردن مالیات در نهایت به ضرر خود شهروندان است و مانع اجرای برنامه‌های رفاهی دولت خواهد شد و افراد جامعه با علم به این موضوع، تلاش می‌کنند تا مالیاتی را که مکلف به پرداخت آن هستند به‌طور تمام و کمال پرداخت کنند. این موضوع، الزامات بسیاری دارد که از آن جمله اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق درارتباط با نحوه مصرف درآمدهای حاصل از پرداخت مالیات توسط شهروندان و همچنین پاسخ‌گویی دقیق دولت به مطالبات مردم است.

یکی از انواع مالیات‌ها مالیاتی است که بر عملکرد افراد مقرر شده است (برخی منابع به‌طور کلی آن را مالیات بر درآمد ذکر کرده اند).

شیوه محاسبه و پرداخت مالیات مقرر شده بر عملکرد

افراد یا شرکت‌ها در قدم اول برای پرداخت این مالیات باید مقدار سود شرکت مربوطه و زیان آن را در یک دوره مشخص مالی محاسبه کنند و میزان مالیات باید از سود خالص پرداخت شود، به این صورت که در پایان دوره‌های مالی تمامی هزینه‌ها و درآمدها در دفاتر مربوطه ثبت می‌گردد که سود و زیان نیز به‌طور دقیق در آن ثبت می‌شوند و در نهایت مقدار مالیات مقرر شده بر عملکرد را که مقدار آن 25 درصد از سود خالص است، مطابق قانون‌های مالیاتی، در زمان مشخص شده به سازمان مالیات پرداخت می‌کنند. معمولا شرکت‌ها برای پرداخت این مالیات چک صادر می‌کنند و به سازمان مالیات تحویل می‌دهند.

دانلود کتاب آموزشی مالیات بر عملکرد

دانلود کتاب مالیات بر عملکرد شرکت ها (40 صفحه - 500 کیلوبایت)

Print

تعداد نمایش ها (4697)      نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
دی ان ان