X

8 شهریور 2020

نکات مهم ثبت سند در حسابداری مقدماتی

نکات مهم ثبت سند در حسابداری مقدماتی

نکات مهم ثبت سند در حسابداری مقدماتی (اصول اولیه حسابداری)

1. صندوق
                         سرمایه
بابت سرمایه گذاری ولیه

2. خرید اثاثه
                         بستانکاران
بابت خرید اثاثیه به صورت نسیه ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/5

11 اردیبهشت 2020

اصول حسابداری که شرکت‌های کوچک و متوسط باید رعایت کنند

اصول حسابداری که شرکت‌های کوچک و متوسط باید رعایت کنند

یکی از نگرانی‌های مخصوص صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط، امور حسابداری و مالی آن‌هاست. تمام کارآفرینان نوپایی که اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌ و کار می‌کنند، تخصص مالی یا حسابداری ندارند. همچنین طبق آمار، یکی از مهم‌ترین دلایل شکست استارتاپ ها بی‌توجهی به مسائل مالی و اتمام نقدینگی اعلام شده است.

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ممکن است در آغاز راه کارتان با چند صفحه‌ی اکسل راه بیفتد، اما با توسعه‌ی کار مسئله جدی‌تر خواهد شد. اگر به راه‌اندازی کسب و کار فکر می‌کنید یا اکنون صاحب کسب و کاری هستید، برای این که کسب و کارتان دچار مشکل نشود باید با برخی اصول حسابداری آشنا باشید ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/6

22 آذر 2016

چک، انواع آن و وظایف صادرکنندگان و دارندگان آن

چک، انواع آن و وظایف صادرکنندگان و دارندگان آن

براساس ماده ۳۱۰ قانون تجارت، چک نوشته‌ای است كه به موجب آن صادرکننده چک، کل و یا بخشی از وجوهی را كه نزد بانک دارد مسترد یا به دیگری واگذار می‌نماید.

انواع چک: 1. چک عادی: چكی است كه صادرکننده جهت برداشت از موجودی حساب خود نزد بانک خاصی صادر می‌کند. دارنده این چک هیچ تضمینی جهت دریافت وجه چک به جز اعتبار صادركننده آن ندارد. 2. چک تایید شده: گاهی اوقات دارنده چک قصد دریافت وجه نقد نداشته و می‌خواهد چک را به شخص دیگری ارائه دهد. جهت ایجاد اطمینان برای شخص ثالث، دارنده با ارائه چک به بانک، از بانک درخواست صدور تاییدیه می‌نماید؛ بدین معنی که ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/3

21 آذر 2016

قوانینی که یک حسابدار باید بداند

قوانینی که یک حسابدار باید بداند

یکی از مشخصات بارز افراد موفق (از نظر جایگاه شغلی و اجتماعی و همچنین درآمد) در مرحله اول آشنایی و پس از آن تسلط کافی به قوانین و استانداردهای مرتبط به شغل خود می‌باشد. این مورد تاحدی مهم است که حتی گاهی باعث می‌شود شخصی با تجربه کاری بیشتر در قیاس با شخص کم‌تجربه‌تری که به قوانین آشنایی یا تسلط کافی دارد، در رتبه پایین‌تری قرار داشته باشد و حتی درآمد کمتری نیز نصیب وی شود.

این مورد در رشته حسابداری که ما در آن فعالیت داریم اهمیت بسیار بیشتری دارد و درصورتی‌که تمایل داشته باشیم در رتبه‌های بهتر و بالاتری در این رشته قرار داشته باشیم، باید از مهم‌ترین قواعد و قوانین موجود در این رشته اطلاع کافی داشته باشیم و ...

1 نظرات
رتبه مطلب: 3/7

21 آذر 2016

صورت‌های مالی اساسی

صورت‌های مالی اساسی

نتیجه فعالیت یک شرکت در یک دوره زمانی خاص در گزارش‌هایی ارائه می‌شود که "صورت‌های مالی" نامیده می‌شود. این گزارش‌ها دارای چهارچوب و شکل خاصی می‌باشند که برای تهیه آن‌ها باید اصول حسابداری و استانداردهای مربوطه رعایت شود تا دقیق‌ترین و جامع‌ترین گزارشات درباره وضعیت و فعالیت شرکت ارائه گردد.

مهم‌ترین صورت‌های مالی که به آن‌ها "صورت‌های مالی اساسی" نیز گفته می‌شود عبارتند از ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/4

21 آذر 2016

دوره مالی چیست؟

دوره مالی چیست؟

مهم‌ترین معیار سنجش موفقیت واحدهای تجاری، مقدار سود به‌دست‌آمده توسط واحد تجاری می‌باشد و مدیران واحدهای تجاری هم علاقمند به دانستن میزان سود واحدهای تجاری خود می‌باشند. بهترین راه برای تعیین دقیق میزان سود هر واحد تجاری، فروش کلیه دارایی‌های آن واحد، تسویه بدهی‌ها و در نهایت مقایسه مبلغ وجه باقی‌مانده با آورده‌های مالکان می‌باشد (این عمل تصفیه نامیده می‌شود).

انجام این روش به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت که برای فعالیت تا مدت نامحدودی راه‌اندازی شده است، غیرقابل‌قبول و غیرمنطقی است. راه‌حل این مشکل تعیین میزان سود شرکت در دوره‌های زمانی مشخص، طی گزارشات مالی و ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/4

21 آذر 2016

تعریف حساب‌های تفصیلی و کاربرد آن‌ها

تعریف حساب‌های تفصیلی و کاربرد آن‌ها

جزئی‌ترین سطح سرفصل‌ها در نرم افزارهای حسابداری، حساب تفصیلی نامیده می‌شود. به‌دلیل ایجاد فاصله و تفکیک بین سطح حساب‌ها، این نوع سرفصل، تفصیلی نامیده می‌شود. از حساب‌های تفصیلی جهت نمایش دقیق مشخصات اشخاص و نیز نوع ارتباط مالی آن‌ها با شرکت استفاده می‌شود؛ به‌عنوان مثال با ایجاد ارتباط بین حساب دریافتنی تجاری و حساب تفصیلی که به نام "آقای مجید هاشمی" ثبت شده، ماهیت حساب وی بدهکار و نوع ارتباط مالی وی با شرکت به‌عنوان مشتری و خریدار محصولات و یا خدمات شرکت تعیین می‌شود.

کاربرد دیگر حساب‌های تفصیلی، مشخص نمودن جزئیات بیشتر گروه حساب‌ها، حساب‌های کل، معین و جز (معین در معین) می‌باشد ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/1

21 آذر 2016

انواع سرفصل های حسابداری

انواع سرفصل های حسابداری

در حسابداری، برای رعایت استاندارها، سهولت ثبت رویدادهای مالی و تهیه گزارشات مناسب، از عناوینی استفاده می‌شود که هریک نشان‌دهنده میزان تغییر ایجاد شده در وضعیت مالی شرکت یا شخص می‌باشند. این نوع عناوین اصطلاحا "حساب" نامیده می‌شوند. با توجه به نوع حساب‌ها و ویژگی‌هایی که دارند آن‌ها را در گروه‌های متفاوتی طبقه‌بندی می‌کنند که در این مقاله به‌صورت کامل این گروه‌بندی‌ها را توضیح می‌دهیم.

نکته قابل ذکر در این گروه‌بندی‌ها این است که با توجه به میزان جزئیاتی که حساب‌ها ارائه می‌دهند، در سطوح گوناگونی قرار می‌گیرند. سطوح بالاتر سرفصل‌ها، حاوی اطلاعات کلی‌تری نسبت به سطوح پایین‌تر می‌باشند و ...

1 نظرات
رتبه مطلب: 3/4

13 مهر 2016

تعریف حسابداری

تعریف حسابداری

قبل از تعریف حسابداری به این نکته توجه کنید: از زمان‌های بسیار قدیم که فعالیت‌های اقتصادی بسیار ساده و در جهت امرار معاش بوده، تا این زمان که روابط تجاری بسیار گسترده شده و وسعت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، کنترل حساب‌ها و دخل و خرج مدنظر و هدف بوده است. در ضمن امروزه نیاز به ارائه اطلاعات و وضعیت مالی برای گسترش روابط اجتماعی و توسعه روز افزون تجارت و ایجاد ارتباط بین المللی بسیار مشهود است. به هر حال حسابداری در ابتدا به عنوان وسیله و ابزاری برای نشان دادن حساب‌ها و کنترل دخل و خرج و ایجاد تعادل بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها به‌کار گرفته شده است، ولیکن امروزه به عنوان یک زبان مشترک تجاری باعث ارتباط بازرگانان، واحدهای تجاری و اقتصادی و ...

0 نظرات
رتبه مطلب: 4/6
دی ان ان