X
انجمن برنامه نویسی آموزش CSS

ویژگی FontFamily در Css

ویژگی FontFamily در Css

در این بخش از آموزش Css، ویژگی fontfamily را برای شما آموزش می‌دهیم.

همانطور که از اسم آن مشخص است از این ویژگی برای تعیین font استفاده می‌شود. فونت شامل امکاناتی می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان عناصر مورد نظر را به فونت دلخواه تغییر داد.

همچنین باید بدانیم که فونت مورد استفاده در طراحی سایت در همه‌ی مرورگرها قابل اجرا باشد. توجه داشته باشید که مرورگرهای فایرفاکس، کروم، سافاری و اپرا از فونت‌های ttf و otf پشتیبانی می‌کنند. همچنین اینترنت اکسپلورر 9 به بالا از فونت font-face پیروی می‌کند در حالی که این فونت در اینترنت اکسپلورر 8 به پایین قابل اجرا نمی‌باشد.

با استفاده از ویژگی Font-Family می‌توان قلم مورد نظر را برای متن خود انتخاب کنید. این نکته‌ی مهم فراموش نشود نوع فونت موردنظر را در اول متن وارد کنید زیرا در صورت انجام ندادن این کار کامپیوترهایی که فونت انتخابی شما را نداشته باشد قابل اجرا نخواهد بود.

از ویژگی‌های دیگر فونت سی اس اس، Font-Style و Font-weight می‌باشد که با استفاده از font-style می‌توانید قلم خود را به صورت نرمال، کج و یا مایل در بیاورید و با استفاده از ویژگی font-weight میزان درشتی فونت را مشخص کنید.

برای طراحی سایت استاندارد بهتر است فونت استاندارد انتخاب کنید. تقریبا همه‌ی سایت‌ها از فونت 16px و با زبان tahoma نوشته می‌شوند. توجه داشته باشید که در مرورگرهای اکسپلورر قدیمی چون از واحد px پشتیبانی نمی‌شود از واحد em استفاده می‌شود.

مثال زیر نمونه‌ای از کاربرد Font-Family را در طراحی سایت نشان می‌دهد.

body
{font-size:13px; font-family: tahoma, arial; color:#000033; background-color: #FF9900}

Print
نظرات بسته شده است.
دی ان ان