جهتِ اطلاع رسانی به مشتریان، بابتِ تراکنشهای مالی و کالایی، امکانِ ارسالِ پیامکِ عملیات میتواند با ثبتِ عملیاتِ مرتبط با مشتری و یا فرارسیدن برخی رویدادها که مرتبط با مشتری هست، پیامکی برای مشتری ارسال نماید؛ به عنوان نمونه با ثبتِ فاکتورِ فروش پیامکی بدینصورت برای مشتری قابل ارسال است:
از جمله پیامکهای کاربردی، ارسال پیامک هشدار در سر رسید چکهای پرداختی از حسابهای بانکی به مدیر و معاون است، همینطور ارسال پیامک هشدار به مشتری قبل از سر رسید چک دریافت شده از او.
البته در حسیبنت امکان تعیین ارسال و عدم ارسال پیامک برای انواع عملیات و رویدادها هم به صورت کلی و هم به صورت خصوصی برای هر شخص فراهم است.
عملیاتی که حسیبنت میتواند با ثبت آنها به مشتری پیامک بفرستد عبارتند از:
دریافت/پرداخت ، خرید ، فروش ، برگشتِ از خرید ، برگشتِ از فروش ، پیش فاکتور فروش ، سفارشِ فروش ، دریافتِ چک ، وصولِ چکِ دریافتی در بانک ، برگشتِ چکِ دریافتی از بانک ، وصولِ چکِ دریافتی توسط تحصیلدار ، برگشتِ چکِ دریافتی از تحصیلدار ، مصرفِ چکِ دریافتی ، برگشتِ چکِ مصرفی ، وصولِ نقدیِ چکِ دریافتی ، عودتِ چکِ دریافتی ، پرداختِ چک ، برگشتِ چکِ پرداختی ، آمادگیِ کالا ، پیگیری و تحویل کالا.
رویداد هایی که حسیب می تواند با وقوع آنها پیامک به مشتری یا مدیر و معاون بفرستد عبارتند از:
اعلامِ سر رسید چکِ پرداختی به مدیر و معاون ، اعلامِ سر رسیدِ چکِ دریافتی به صاحبِ چک ، اقساطِ معوق به وام گیرنده ، اعلامِ سر رسیدِ اقساطِ معوق به مشتری ، اعلام اتومات اقساط معوق ، یادآور آمادگیِ کالایِ تحویل نشده و پیامک خوش آمدگویی و اعلامِ کدِ اشتراک به مشتریان جدید.