X

قابلیت مدیریت ترازوهای شبکه‌ای

جهت افزایش سرعت فروش، بهترین راه حل برای فروش کالاهای غیربسته‌بندی وزنی یا شمارشی، بهره‌گیری از ترازوهای شبکه‌ای می‌باشد. در این روش لیست کالاها از حسیب به این ترازوها ارسال می‌شود. قیمت کالا در ترازو می‌تواند مضربی از عدد 10 به توان عدد صحیح بین 4- الی 4+ باشد. مثلا قیمت کالا در حسیب به ریال و در ترازو به تومان باشد، که نسبت قیمت کالا در ترازو یک دهم قیمت کالا در حسیب خواهد بود.

اغلب ترازوها در دو حالت تفکیکی و تجمیعی می‌توانند بارکد تولید کنند.

در حالت تفکیکی، به ازای هر کالا که مشتری خریده است، یک بارکد چاپ می‌شود که معمولا به‌صورت برچسب روی پاکت حاوی کالا چسبانده می‌شود؛ در این حالت مشتری خود می‌بایست همه‌ی اقلام کالا را نزد صندوق ببرد. این راه حل برای فروشگاه‌های پروتئینی، سوپرمارکت و سوپرگوشت به‌کار می‌رود.

در حالت تجمیعی، ترازو برای کل اقلام کالای خریداری شده یک بارکد تولید می‌کند؛ در این حالت هنگام خواندن بارکد چاپ شده توسط صندوق‌دار لازم است ارتباط شبکه‌ای بین ترازو و حسیب برقرار باشد. حسیب با خواندن فقط یک بارکد، تمام اقلام کالائی خریداری شده توسط مشتری را به همراه وزن هر یک از ترازو می‌گیرد. در این روش فقط کافی‌ست فاکتور ترازو در ابتدا تحویل مشتری شود تا به صندوق‌دار برساند و پس از تایید صندوق، اقلام کالا به مشتری تحویل می‌شود.

در حال حاضر ترازوهای رادین، دیبال، صبا و صدر با حسیب کاملا هماهنگ می‌باشند.

Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
دی ان ان