دسته‌بندی مطالب

تعاریف / کالا و خدمات / گروه‌های کالا و خدمات

کاربر موظف است کالاها و خدمات را به‌گونه‌ای کاربردی و مفید گروه‌بندی نماید. مثلا در یک سوپر مارکت که انواع کلوچه و کیک و بیسکویت دارد؛ ایجاد فقط یک گروه بنام “خوراکی” برای همه‌ی آنها کار اشتباهی است، در صورتیکه باید برای هر سه مورد مذکور سه گروه بنام‌های “کلوچه” ، “کیک” و “بیسکویت” تعریف شود. در یک مصالح فروشی نیز باید گروه‌هایی مانند: شن، ماسه، گچ، سیمان و مانند آنها تعریف شود. در یک فروشگاه لوازم صوت و تصویر نیز باید گروه‌هایی مانند: تلویزیون، ویدئو، رادیو، رادیو ضبط و مانند آنها تعریف شود. در یک مرکز خدماتی نیز باید گروه‌هایی مانند: تعمیر، تعویض، عیب‌یابی، حمل و نقل و مانند آنها تعریف شود.

کد گروه کالا از 1 الی 9999 می‌باشد. در هر گروه امکان تعریف 9،999،999 کالا یا خدمات وجود دارد.

تفاوت بین کالا و خدمات: برای فروش کالا حتما باید خرید صورت گیرد، اما برای فروش خدمات نیازی به خرید آن نیست. در هنگام خرید کالا سر فصل حسابداری خرید بدهکار می‌شود؛ اما در خرید خدمات سرفصل حسابداری کارمزد پرداختنی بدهکار می‌شود.

لیست گروه های کالا و خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *