دسته‌بندی مطالب

آیا امکان تهیه پشتیبان اطلاعات به‌صورت اتومات در سایر سیستم‌های شبکه وجود دارد؟

بله. یکی از امکانات بسیار ارزشمند نرم‌افزار حسیب نت تهیه پشتیبان از اطلاعات در مسیر شبکه است. برای تنظیم و اجرای تهیه پشتیبان در شبکه لازم هست تا ابتدا یک درایو در رایانه مقصد اشتراک‌گذاری شود. سپس تنظیمات دسترسی به درایو موردنظر در نرم‌افزار حسیب نت انجام می‌شود. برای اشتراک‌گذاری درایو در رایانه مقصد ابتدا پنجره Properties درایو را باز کرده و سربرگ Sharing را انتخاب می‌کنیم، سپس کلید Advanced Sharing را می‌زنیم.

در فرم Advanced Sharing، جعبه چک Share this folder را فعال کنید. سپس در جعبه متن Share Name یک حرف بین F تا Z وارد کنید (حرف وارد شده نباید مشابه عنوان درایو در رایانه سرور باشد) پس از آن برروی کلید Permissions کلیک کنید.

در فرم Permissions از قسمت Groups or Users باید کاربر مجاز جهت دسترسی به اطلاعات درایو را مشخص نمود. سپس دسترسی موردنیاز را در قسمت Permissions for User تعیین می‌کنیم (در این آموزش از کاربر Everyone استفاده کردیم) سپس کلید OK را می‌زنیم.

سپس باقی فرم‌های باقی‌مانده را می‌بندیم؛ بدین ترتیب عملیات اشتراک گذاری درایو موردنظر انجام شد.

برای تنظیمات پشتیبانی، نیاز به اطلاعات آی‌پی ، نام رایانه و نام کاربر و رمز عبور رایانه مقصد می‌باشد. جهت اطلاع از آی‌پی رایانه مقصد، پنجره Network and Sharing Center را باز کرده، بدین منظور برروی آیکون نشانگر شبکه در کنار ساعت کلیک کرده و سپس برروی Open Network and Sharing Center کلیک می‌کنیم. در پنجره Network and Sharing Center از قسمت View your active network برروی نام کارت شبکه جلوی عبارت Connectins: کلیک می‌کنیم تا فرم مشخصات کارت شبکه باز شود.

در فرم مشخصات کارت شبکه، کلید Details… را می‌زنیم تا آدرس‌های شبکه نمایش داده شود و سپس از فرم آدرس‌های شبکه، مقدار مقابل IPv4 Address را یادداشت می‌کنیم تا به عنوان آی‌پی دستگاه در تنظیمات برنامه حسیب استفاده کنیم.

در ادامه باید نام رایانه مقصد را شناسایی و یادداشت کنیم. بدین منظور در صفحه میز کار (Desktop) برروی آیکون Computer یا My Computer یا This PC کلیک راست کرده و از منوی باز شده گزینه Properties را انتخاب می‌کنیم. حال در فرم System مقابل عبارت Full Computer Name نام رایانه مشخص شده که باید آن را یادداشت کنیم.

پس از مشخص شدن اطلاعات مورد نیاز مانند نام رایانه، آی‌پی دستگاه مقصد، نام کاربر و رمز عبور و عنوان درایو اشتراک گذاری شده در رایانه سرور، وارد برنامه حسیب شده و از منوی تعاریف/تنظیمات سربرگ زمانبندی پشتیبانی را انتخاب می‌کنیم. سپس در قسمت پایین فرم بخش اطلاعات درایو شبکه را انتخاب کرده و پس از آن اطلاعاتی که از رایانه مقصد یادداشت کرده بودیم را در جعبه متن‌های متناظر وارد می‌کنیم. سپس از لیست کرکره‌ای نام درایو MAP عنوانی که برای اشتراک‌گذاری درایو انتخاب کرده بودیم را انتخاب کرده و در جعبه متن مسیر ذخیره‌سازی نام پوشه‌ای که محل ذخیره فایل پشتیبان در درایو اشتراک‌گذاری شده است را وارد می‌کنیم.

پس از تنظیم اطلاعات درایو شبکه، برروی عبارت پشتیبانی اتومات در بازه‌های زمانی کلیک می‌کنیم. در این بخش باید مسیر تهیه پشتیبان به‌صورت اتومات مشخص شده و فقط باید در قسمت “تهیه پشتیبان هر : دقیقه و ساعت، انجام شود” مقدار دقیقه و ساعت مشخص شود تا در چرخه زمانی مشخص شده پشتیبان‌گیری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *