خطای کلیه حسابها در این روز مسدود میباشد چگونه برطرف میشود؟
ج: اگر تاریخ یکی از اسناد ثبت شده، بعد از تاریخ فعلی نمایش یافته در صفحه اصلی باشد، چنین خطایی برای کاربران عادی نمایش داده میشود، یکی از علل این مورد میتواند اختلاف تاریخ رایانه با تاریخ واقعی باشد که بهتر است در ابتدا تاریخ رایانه بروزرسانی شده، سپس برنامه حسیب نت اجرا شود (طبق راهنمای تصویری زیر).
علت دیگر میتواند ورود تاریخ اشتباه زمان ثبت عملیات باشد. برای حل این مسئله کاربر ارشد باید پس از ورود به برنامه حسیب نت از منوی تریل عملیات بخش سند حسابداری را انتخاب نماید، سپس در فرم تریل اسناد حسابداری بر روی کلید “تحدید گزارش (F7)” کلیک نموده و پس از آن در فرم تعیین محدوده اسناد حسابداری در قسمت تاریخ صدور جعبه متن “از:” تاریخ یک روز بعد از روز جاری را وارد کند (تا اسناد روز جاری در گزارش نمایان نشوند) و بر روی کلید تایید کلیک نماید تا لیست اسناد ثبت شده در تاریخهای بعد از روز جاری نمایش داده شود. سپس روی سند کلیک نموده و با استفاده از کلید عطف فرم بازنگری مربوط به عملیات منتخب را بازگشایی نماید و تاریخ عملیات را اصلاح کند. پس از ثبت تغییرات و ورود مجدد کاربران مشکل برطرف میشود.