دسته‌بندی مطالب

پس از راه اندازی سیستم، مجموعه‌ای از برنامه‌ها برای آماده به کار شدن رایانه بطور خودکار اجرا می‌شوند که یکی از آنها نرم افزار Sql Server می‌باشد، که پیش نیاز اجرای برنامه حسیب نت نیز هست. در مواردی ممکن است به علت کم بودن سرعت اجرایی رایانه یا مشکلات ویندوز، برنامه Sql Server به موقع اجرا نشود. بنابراین کاربر در هنگام اجرای برنامه حسیب نت با فرم ایجاد سال مالی روبرو می‌شود.

در وهله اول پیشنهاد می‌شود پس از روشن شدن رایانه و آماده شدن ویندوز 2 الی 3 دقیقه هیچ برنامه ای را اجرا نکنید. سپس اگر باز هم زمان اجرای برنامه حسیب نت با فرم ایجاد سال مالی روبرو شدید، باید تنظیمات اجرای نرم افزار Sql Server را بررسی نمایید. بدین منظور منوی استارت را باز کنید و در قسمت Search Programs عبارت Services.msc را جستجو و انتخاب نمایید.

در فرم Services از لیست سرویس‌ها Sql Server (MSSQLSERVER) را انتخاب نمایید. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده Properties را انتخاب نمایید.

در فرم SQL Server Properties از سربرگ General لیست کرکره‌ای مقابل Startup Type را در حالت Automatic (Deleyed Start) تنظیم کنید.

سپس بر روی کلید Start کلیک کنید. منتظر بمانید تا قسمت Service status: به حالت Started تبدیل شود. سپس روی کلید OK کلیک کنید و تمام فرم‌های باز را ببندید.

در مرحله آخر برنامه حسیب نت را اجرا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *