دسته‌بندی مطالب

نحوه تعریف و کارکرد قابلیت سرفصل معین شناور در نرم افزار حسابداری حسیب به چه شکل است؟

ج: در نرم افزار حسابداری حسیب نت برای تعریف معین شناور، از منوی “تعاریف / سرفصل ها / معین شناور” وارد فرم “معین‌های شناور” می‌شویم؛ با زدن کلید “سرفصل معین جدید” وارد فرم “مشخصات سرفصل معین” می‌شویم. در این فرم کد و نامِ سرفصلِ معینِ جدید تایپ می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که کد سرفصل معینِ شناور، نه در معین‌های ثابت و نه در معین‌های شناور نمی‌تواند تکراری باشد.

حال می‌توان این سرفصلِ معینِ شناور را به سرفصل‌های کل مرتبط نمود؛ برای این کار، با انتخابِ سرفصلِ معین و کلِ مورد نظر، کافیست در بخش معین‌های مرتبط، کلید “وصل” (با علامت دو حلقۀ در هم) کلیک شود یا کلید F12 روی کیبورد زده شود.

سرفصل معین شناور

به عنوان نمونه سرفصل‌های معین شناورِ “میز کنفرانسی”، “صندلی ثابت” و “صندلی کارمندی” را به سرفصل‌های کلِ “اموال منقول” و “ذخیره استهلاک اموال منقول” وصل می‌کنیم. به این ترتیب هنگام ثبت سند، این سه سرفصل علاوه بر معین‌های ثابتِ تعریف شده در اموال منقول و ذخیره استهلاک اموال منقول، در لیست کرکره‌ای معین دیده خواهند شد. به فرم ثبت سند حسابداری در عملیات روزانه می‌رویم، با زدن کلید آرتیکل جدید و انتخابِ سرفصلِ کلِ “اموال منقول”، سرفصل‌های معینِ ثابت و شناور در لیست کرکره‌ای معین دیده می‌شود، که سرفصل تلفن، ثابت و الباقی سرفصل‌ها معین‌های شناورِ مرتبط هستند.

آرتیکل معین شناور

درصورتی‌که با انتخابِ سرفصل کلی، باز هم سرفصل‌های معینِ شناوری که مرتبط به آن‌ها نبوده‌اند دیده می‌شوند و نخواهید که معین‌های غیر مرتبط در لیست کرکره‌ای دیده شوند، لازم است تنظیمی به صورت زیر انجام شود:

با انتخاب منوی “تعاریف / تنظیمات ، وارد فرم “تنظیمات” می‌شویم؛ در انتهای سربرگ “ورود اطلاعات”، گزینه‌ی “سرفصل‌های بدون ارتباط با معین و تفصیلی شناور، معین و تفصیلی شناور ندارند” را فعال و کلید “تایید” را کلیک نمایید.

تنظیمات معین شناور

جهت بررسی عملکرد حساب‌های معین شناور، از منوی “گزارشات / ترازنامۀ آزمایشی / عملکرد معین شناور”، وارد فرم “عملکرد معین شناور” می‌شویم؛ با انتخاب سرفصل معین شناور از طریقِ کد یا لیست کرکره‌ای و یا کلید جستجوی معین شناور، عملکرد آن حساب در هر حساب کلی محاسبه و نمایش خواهد یافت؛ دسترسی به گردش حساب هرکدام از ردیف‌های کل، تهیه خروجی اکسل و چاپ گزارش و محدودسازی گزارش براساس تاریخ و شماره سند، از جمله امکاناتی است که در اختیار شما می‌باشد.

عملکرد معین شناور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *