دسته‌بندی مطالب

سوال: چطور می‌توان حامل یا راننده سفارش فاکتورهای دریافتی از وب سایت را در حسیب دریافت کرد و آن را در فاکتور و یا حواله خروج چاپ نمود؟

ج: در نرم افزار حسابداری حسیب نت این امکان وجود دارد که در هنگام دریافت سفارش از وب سایت، حامل یا راننده سفارش نیز از سایت دریافت شده و در فاکتور فروش و یا حواله خروج کالا چاپ شود. برای انجام این کار باید مراحل زیر طی شوند:

در مرحله اول می‌بایست حامل‌های سفارش در وب‌سایت پرستاشاپ شما تعریف شوند. درصورتی‌که از قبل حاملی تعریف نکرده‌اید، طبق آموزش تعریف حامل در پرستاشاپ می‌توانید برای فروشگاه خود حامل (مانند پیک، پست و سایر) تعریف کنید.

برای مشاهده لیست حامل‌ها در پنل مدیریت پرستاشاپ، از منوی سمت راست ارسال و سپس حامل‌ها را انتخاب می‌کنیم.

منوی حامل ها در پرستاشاپ

حامل‌هایی که از قبل در سایت تعریف شده‌اند در این بخش نمایش می‌یابند. جهت اتصال و تعریف هر حامل در نرم افزار حسابداری حسیب داشتن شناسه حامل لازم است که در این بخش قابل مشاهده است. شناسه حامل موردنظر را از لیست پیدا کرده و یادداشت می‌کنیم.

حامل ها در پرستاشاپ

در مرحله بعد باید حامل موردنظر داخل نرم افزار حسابداری حسیب نیز تعریف شود. برای این کار داخل نرم افزار حسابداری حسیب نت از منوی گزارشات ، لیست مشتریان و فروشندگان را انتخاب می‌کنیم.

لیست مشتریان و فروشندگان

در فرم لیست مشتریان و فروشندگان روی کلید مشتری/فروشنده جدید کلیک می‌کنیم.

مشتری و فروشنده جدید

برای تعریف حامل در فرم باز شده ابتدا نوع شخص را راننده انتخاب می‌کنیم. سپس در کادر نام، نام حامل موردنظر را وارد می‌کنیم و در کادر درصد سهم، درصد سهم حامل (راننده) از کرایه دریافتی را مشخص می‌کنیم.

تعریف حامل و راننده در حسیب

سپس روی سربرگ سایر مشخصات کلیک کرده و در کادر شناسه حامل در وب سایت، شناسه حاملی در سایت که قبلا یادداشت کردیم را وارد می‌کنیم و در نهایت روی کلید تائید کلیک می‌کنیم. بدین ترتیب حامل تعریف شده در حسیب با حامل تعریف شده در سایت مرتبط خواهد شد.

تعریف حامل در نرم افزار حسابداری

در این حالت در صورت داشتن افزونه راننده و خودرو در نرم افزار حسابداری حسیب نت، هنگام دریافت فاکتور از وب‌سایت، حامل یا راننده و همینطور کرایه حمل از سایت دریافت و در فاکتور فروش نمایش خواهد یافت. همچنین با فعال کردن گزینه نام راننده در قسمت مقادیر ساختار چاپ فاکتور، نام حامل در فاکتور فروش و یا حواله خروج چاپ خواهد شد.

حامل و راننده در نرم افزار حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *