دسته‌بندی مطالب

نحوه ثبت عوارض و مالیات در فاکتورها در نرم افزار حسابداری حسیب نت چگونه است؟

ج: ابتدا باید از منوی تعاریف قسمت سرفصل‌ها بخش کل، معین و تفضیلی را انتخاب نمایید. سپس در فرم لیست سرفصل‌های حسابداری از قسمت کل بر روی کلید ایجاد سرفصل کل کلیک کنید، تا فرم مشخصات سرفصل کل باز شود، در فرم مشخصات سرفصل کل در جعبه متن کد سرفصل عدد 33 را وارد نمایید و در جعبه متن نام سرفصل عبارت “عوارض و مالیات” را وارد کنید. در صورت نیاز می‌توانید سرفصل‌های معین و تفضیلی مربوط به مالیات را پس از انتخاب سرفصل کل عوارض و مالیات در قسمت‌های معین و تفضیلی اضافه کنید.

سپس از طریق منوی تعاریف قسمت تنظیمات وارد بخش تنظیمات شوید و از سربرگ عوارض گزینه‌های “در فاکتور فروش عوارض دولتی منظور شود” و “در فاکتور خرید عوارض دولتی منظور شود” را فعال نمایید. سپس در قسمت “سرفصل عوارض در فروش” بر روی کلید مربوطه کلیک کنید و در فرم انتخاب سرفصل با استفاده از لیست کرکره‌ای مقابل سرفصل کل “مالیات و عوارض” را انتخاب نمایید، سپس برروی کلید تایید کلیک کنید و پس از آن در قسمت “سرفصل عوارض در خرید” بر روی کلید مقابل آن کلیک کنید و در فرم انتخاب سرفصل با استفاده از لیست کرکره‌ای مقابل سرفصل کل “مالیات و عوارض” را انتخاب نمایید و بر روی کلید تایید کلیک کنید. سپس از قسمت “درصد عوارض دولتی” مقدار درصد مالیات و عوارض را در جعبه متن مشخص شده وارد نمایید و بر روی کلید تایید فرم تنظیمات کلیک کنید. از این پس در زمان ثبت فاکتورهای خرید و فروش عوارض و مالیات ارزش افزوده در فاکتور محاسبه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *