دسته‌بندی مطالب

در این بخش قصد داریم نحوه‌ی تهیه‌ی پشتیبان اتومات اطلاعات از نرم افزار حسیب نت را در یکی از سرویس‌های رایگان گوگل به نام Google Drive بررسی و اجرا نماییم.

در ابتدا باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید. ایجاد حساب گوگل رایگان بوده و به راحتی می‌توانید برای خود حساب کاربری ایجاد کنید. پس از مشخص شدن اطلاعات کاربری باید داخل برنامه حسیب نت، تنظیماتِ تهیه پشتیبان اتومات انجام شود. بنابراین؛ از منوی تعاریف قسمت تنظیمات را انتخاب نمایید.

سپس سربرگ زمان‌بندی پشتیبان‌ها را انتخاب کنید. در این قسمت باید ساعاتی که قصد دارید برنامه بصورت خودکار از اطلاعات موجود پشتیبان بگیرد را با فعال کردن جعبه چک کنار ساعت مشخص نمایید. سپس باید مسیر ذخیر‌ه‌ی پشتیبانی اتومات را به برنامه حسیب نت معرفی نمایید. در قسمت مسیر ذخیره سازی پشتیبان‌های زمانبندی شده روی کلید انتخاب مسیر کلیک کنید.

سپس محل ذخیره فایل را مشخص نمایید. بطور مثال درایو D پوشه hpk_backups. حال روی کلید تایید کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

از این لحظه پس از خارج شدن از نرم افزار حسیب و ورود مجدد، برنامه جهت پشتیبان اتومات در مسیر معرفی شده اقدام می‌کند.

تا اینجا تنظیمات مورد نیاز در نرم افزار حسیب نت انجام شد تا در محل مشخص شده پشتیبان بگیرد. حالا باید بارگذاری خودکار اطلاعات در فضای ابری گوگل را تنظیم کنید. برای اینکار نیاز به نرم افزار Backup and sync from google دارید، که می‌توانید از لینک زیر آن را دریافت و نصب نمایید (نسخه 32 بیتی مخصوص ویندوز 32 بیت و نسخه 64 مخصوص ویندوز 64 بیت):

دانلود Google Drive نسخه 32 بیتی | دانلود Google Drive نسخه 64 بیتی

پس از نصب، باید پوشه حاوی فایل‌های پشتیبان را معرفی نمایید. ابتدا برنامه Backup and Sync from Google را اجرا کنید. برای این کار از منوی استارت All Programs را انتخاب کنید، پوشه‌ی Backup and Sync from Google را پیدا کرده و انتخاب نمایید. از لیست برنامه‌های موجود Backup and Sync from Google را انتخاب نمایید.

پس از باز شدن پنجره Welcome to Backup and Sync، روی کلید GET STARTED کلیک کنید. در فرم بعدی باید نام کاربری حساب گوگل خود را وارد کنید و روی کلید Next کلیک کنید.

سپس در فرم بعد، رمز عبور حساب کاربری گوگل خود را وارد نمایید و جعبه چک عبارت Stay signed in را فعال نمایید. سپس روی کلید Sign in کلیک کنید. پس از آن در فرم بعدی روی کلید GOT IT کلیک کنید.

سپس در فرم بعد باید پوشه‌های مورد نظر جهت پشتیبان گیری را انتخاب کنید. بنابراین بر روی عبارت CHOOSE FOLDER کلیک کنید.

سپس در پنجره‌ی Choose a directory، پوشه‌ای که جهت تهیه پشتیبانی اتومات در نرم افزار حسیب نت انتخاب نمودید را مشخص نمایید و بر روی کلید Select Folder کلیک کنید.

در فرم بعدی باید فقط جعبه چک کنار پوشه مورد نظر فعال باشد و بقیه جعبه چک‌ها مانند Desktop یا Pictures را غیر فعال کنید. سپس روی کلید Next کلیک کنید و در فرم بعدی بر روی کلید GOT IT کلیک کنید.

در صفحه بعدی، محل ذخیره‌ی اتومات فایل‌ها از حساب گوگل به کامپیوتر تنظیم می‌شود که بهتر است جعبه چک Sync My Drive to this computer را غیر فعال کنید. سپس بر روی کلید START کلیک نمایید تا برنامه شروع به کار نمایید.

از این پس بعد از روشن شدن کامپیوتر، این برنامه بصورت خودکار اجرا می‌شود و به انتقال اطلاعات بخش پشتیبان اتومات به سایت می‌پردازد. آیکن “ابر” در قسمت نرم افزارهای در حال اجرای سیستم کنار ساعت کامپیوتر نشان دهنده‌ی فعال بودن برنامه Backup and Sync است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *