دسته‌بندی مطالب

راهنمای جامع نصب و راه اندازی نرم افزار حسابداری حسیب فروشگاه

در این راهنما با پیش نیازها و مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار حسابداری حسیب فروشگاه آشنا خواهیم شد:

بخش اول: آماده سازی

1. تنظیم درایو E

مسیر نصب برنامه حسابداری حسیب فروشگاه به صورت پیشفرض و ثابت جهت امنیت اطلاعات روی درایو E تنظیم شده است، بنابراین باید روی هارد درایو E داشته باشیم. در‌صورتی‌که درایو E موجود است مرحله بعدی را انجام دهید اما اگر روی هارد درایو E ندارید به آموزش تنظیم درایو E مراجعه فرمایید.

2. دانلود فایل نصاب

با مراجعه به وبسایت شرکت حسیب و مراجعه به صفحه مرکز دانلود باید برنامه نصاب حسیب فروشگاه را دانلود نمایید.

3. تنظیم زبان سیستم

تنظیمات زبان در ویندوز باید مطابق ساختار برنامه‌های فارسی زبان تنظیم گردد. برای اجرای تنظیمات از راهنمای تنظیم زبان فارسی در ویندوز استفاده نمایید.

بخش دوم: نصب برنامه

1. نصب برنامه حسابداری حسیب فروشگاه

پس از دانلود فایل برنامه نصاب، فایل دانلود شده (Hasib_Shop) را اجرا نمایید تا فرم استخراج فایل‌ها باز شود؛ کلید نصب (Install) را بزنید؛ مسیر استخراج فایل از قبل تنظیم شده و نباید تغییر کند. فایل‌ها در مسیر E:\HASIB_SHOP قرار داده می‌شوند. پس از پایان انتقال فایل‌ها، فرم استخراج خودکار بسته شده و فرم نصب برنامه حسابداری حسیب فروشگاه و نصب فونت‌ها نمایان می‌شود.

در اولین فرم باز شده روی کلید Next کلیک کنید؛ در صفحه بعدی نام کاربری ویندوز و نام شرکت درخواست می‌شود، در اکثر موارد این اطلاعات از خود ویندوز دریافت شده و وارد فرم می‌شود اما اگر قسمت Company Name خالی بود شما عبارت HPK را وارد فرمایید و بر روی کلید Next کلیک کنید؛ در صفحه بعد محل ذخیره و نصب برنامه مشخص می‌شود در این فرم مسیر نصب به صورت پیش‌فرض E:\HASIB تعیین شده است؛ “از تغییر آن خودداری فرمایید” و روی کلید Next کلیک کنید؛ در فرم بعدی روی کلید Install کلیک نمایید تا نصب برنامه آغاز شود؛ پس از چند دقیقه نصب برنامه پایان یافته و فرم پایان نصب نمایان می‌شود؛ روی کلید Finish کلیک فرمایید.

2. نصب فونت‌ها

در فرم باز شده روی کلید Next کلیک نمایید؛ در صفحه بعد روی کلید Install کلیک نمایید؛ پس از چند ثانیه نصب برنامه پایان یافته و در صفحه بعدی روی کلید Finish کلیک نمایید.

نکته: پس از نصب برنامه، رمز ورود به برنامه برابر عدد 10 می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *