دسته‌بندی مطالب

ابتدا از منوی تعاریف، قسمت تنظیمات را انتخاب کنید. سپس در فرم تنظیمات، از قسمت سمت راست روی بخش عوارض/بانک/هدیه کلیک کنید. در قسمت سمت چپ فرم، گزینه “در فاکتور فروش عوارض دولتی منظور شود.” را فعال کنید و سپس گزینه “در فاکتور خرید عوارض دولتی منظور شود.” را فعال کنید. در جعبه متن “درصد عوارض” مقدار عوارض را مشخص نمایید.

 

سپس برای تعیین سرفصل عوارض در فروش، روی کلید F6 کلیک کنید یا کلید F6 کیبورد را بفشارید تا فرم جستجوی مشتریان و فروشندگان باز شود. سپس باید حساب مالیات را انتخاب نمایید. در صورتی که قبلا حساب مالیات را تعریف ننموده‌اید، روی کلید ایجاد مشتری کلیک کنید و حسابی با نام مالیات تعریف نمایید.

پس از تایید فرم، نام حساب مالیات، کنار عبارت سرفصل عوارض در فروش نمایش داده می‌شود. سپس برای تعیین سرفصل عوارض در خرید، روی کلید F7 کلیک کنید یا کلید F7 کیبورد را بفشارید تا فرم انتخاب سرفصل گشوده شود.

سپس از لیست کرکره‌ای، سرفصل کل حساب جاری اشخاص را انتخاب نمایید. در قسمت معین، ادارات دولتی (نام گروه مرتبط با حساب مالیات) را انتخاب کنید. در قسمت تفضیلی، سرفصل مالیات انتخاب نمایید و روی کلید تایید کلیک کنید تا در مقابل عبارت سرفصل عوارض در خرید، نام سرفصل مالیات نمایش داده شود. سپس روی کلید تایید تنظیمات کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

بعد از انجام تنظیمات وارد فرم خرید یا فروش شوید. پس از افزودن کالاها به لیست فاکتور مشاهده خواهید کرد که برای کالاهایی که مشمول عوارض دولتی می‌شوند، مبلغ مالیات محاسبه شده و در قسمت عوارض دولتی نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *