دسته‌بندی مطالب

در ابتدا باید مشخص نمایید که قصد حذف کردن کدام حساب را دارید. سپس فرم گردش حساب مربوط به حساب مورد نظر را باز کنید. باید تمام گردش‌های مرتبط با این حساب اصلاح شوند و حسابی که قصد حفظ آن را داریم در بازنگری عملیات جایگزین شود.

برای این کار از منوی گزارشات، قسمت گردش حساب مشتری را انتخاب نمایید. سپس در فرم گردش حساب مشتری با کلیک روی کلید F5 فرم جستجوی مشتریان و فروشندگان نمایان می‌شود. حال باید شخص مورد نظر جهت حذف را جستجو و انتخاب نمایید. پس از نمایش اطلاعات حساب شخص منتخب باید یکی از ردیف‌ها را انتخاب نمایید و سپس با کلید عطف، بازنگری عملیات منتخب را فراخوانی نمایید.

در فرم بازنگری باید با کلید انتخاب شخص، حسابی که قصد نگهداری آن را دارید جستجو نمایید و جایگزین حساب فعلی نمایید. بدین ترتیب عملیات ثبت شده از گردش حساب شخصی که قصد حذف آن را دارید خارج شده و در گردش حساب شخصی که می‌خواهید حساب آن را حفظ کنید اضافه می‌شود. در نهایت روی کلید ثبت کلیک نمایید و با کلید خروج فرم بازنگری را ببندید. برای الباقی ردیف‌های فرم گردش حساب، همین عمل را تکرار کنید تا هیچ گردشی در این حساب نباشد.

اگر ردیفی مربوط به افتتاحیه‌ی مانده‌ی حساب‌ها از سال قبل باقی مانده بود، باید از منوی پشتیبانی، افتتاحیه، قسمت افتتاحیه مانده‌ی حساب بدهکاران و بستانکاران را انتخاب نمایید. سپس مانده‌ی بدهکار یا بستانکار شخص مورد نظر را تصحیح نمایید. سپس می‌توانید از منوی گزارشات، قسمت لیست مشتریان و فروشندگان را انتخاب نمایید. برای حذف شخص مورد نظر نام آن را جستجو نمایید و پس از انتخاب نام شخص در لیست مشتریان و فروشندگان روی کلید حذف کلیک کنید تا نام شخص منتخب از لیست مشتریان حذف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *