دسته‌بندی مطالب

دانلود کتاب و جزوه درس حسابداری مالیاتی

دانلود رایگان جزوه درس حسابداری مالیاتی

در این مطلب از آموزش حسابداری با حسیب در بخش کتاب و جزوه حسابداری برای شما جزوه درس حسابداری مالیاتی رشته حسابداری را قرار خواهیم داد. این مطلب انشاالله در آینده به صورت مداوم به‌روزرسانی خواهد شد و جزوه حسابداری مالیاتی یا کتاب حسابداری مالیاتی جدیدی به سایت اضافه خواهد شد که در انتهای همین مطلب توضیحات مربوط به هر جزوه و لینک دانلود مستقیم کتاب و جزوه درس حسابداری مالیاتی قرار می‌گیرد.

مالیات غیر مستقیم در جزوه درس حسابداری مالیاتی رشته حسابداری

مالیات‌هایى که پرداخت‌کننده آن مشخص و معین نبوده و تحقق مالیات بستگى به یک قسمت از فعالیت‌هاى اقتصادى و عملیات افراد داشته و قابلیت انتقال آن‌ها بسیار زیاد باشد، مالیات غیرمستقیم نامیده مى‌شود. به‌عبارت دیگر، مالیات‌هایى که به‌طور غیرمستقیم بر کالاهاى مصرفى اشخاص وضع شده و از مصرف‌کنندگان وصول مى‌شود. نقش مالیات‌هاى غیرمستقیم در جوامع و اقتصادهاى کمتر توسعه‌یافته در مقایسه با کشورهاى بیشتر توسعه‌یافته مهم‌تر است و هدف تامین مخارج دولت را به اسنی محقق می کند؛ این مالیات‌ها، نرخ سرمایه‌گذارى را از راه تقلیل مصرف، بالا مى‌برند و ضریب افزاینده پس‌انداز را رشد مى‌دهند. به هر حال، روى‌آورى به مالیات‌هاى غیرمستقیم در این کشورها زیاد است.

مالیات مستقیم در کتاب و جزوه درس حسابداری مالیاتی

مالیات مستقیم برخلاف مالیات غیرمستقیم مالیاتی است که مشمولیت پرداخت آن مستقیما نزد بدهکار مالیاتی به‌وجود می‌آید. به عبارت دیگر اگر به‌طور مستقیم از دارائی و درآمد افراد وصول شود، که شامل مالیات بر دارائی و مالیات بر درآمد می‌باشد. (بدون هیچ واسطه اى روى درآمدافراد و یا سازمان‌ها و موسسات اقتصادى بسته شود و توسط مامورین دولتى به‌طور مستقیم وصول شود. مانند مالیات سرانه‌اى که دولت براساس افراد ساکن در کشور و طبق آمار افراد هر خانوار مالیات مى‌گیرد از این قبیل مالیاتى که دولت به‌طور مستقیم از حقوق کارمندان خود کسر می‌کند).

بیشتر بخوانید : مالیات چیست و انواع مالیات

قانون مالیات های مستقیم چگونه است؟

تدوین قانون مالیات‌ها و اعمال آن از دو نظر مهم می‌باشد، از یک سو نقش مهمی در تامین منابع مالی دولت دارد و از سوی دیگر در تنظیم امور اقتصادی کشور موثر است. بنابراین قوانین مالیاتی نه تنها باید متضمن ایجاد درآمدهایی برای دولت باشند، بلکه باید به نحوی وضع گردند که موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور شوند. از اهداف دیگری که قوانین مالیاتی باید آن‌ها را دنبال کنند، تحقق عدالت اجتماعی و توزیع برابر درآمد و ثروت در جامعه می‌باشد.

لینک دانلود جزوات درس حسابداری مالیاتی

1. دانلود جزوه درس حسابداری مالیاتی استاد تقوی (36 صفحه – 7 مگابایت)

2. دانلود کتاب حسابداری مالیاتی استاد کامران فقیهی (110 صفحه – 3 مگابایت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *