دسته‌بندی مطالب

دانلود کتاب و پاورپوینت حقوق و دستمزد

دانلود رایگان پاورپوینت و کتاب حقوق و دستمزد

یکی از انواع هزینه‌هایی که اشخاصی که در رشته‌های امور مالی مشغول تحصیل بوده و اطلاعات حسابداری را فرا می‌گیرند با آن آشنا می‌شوند، هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت. ولی باید توجه داشت بحث هزینه و حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می‌باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه‌ای کار می کند، نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود.

اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد

اجزاء و عناصر تشکیل‌دهنده یک سیستم حقوق و دستمزد به‌طور کلی و بدون در نظر گرفتن این که این سیستم برای موسسه بازرگانی و خدماتی و یا تولیدی طراحی شده به شرح زیر می‌باشد.

  • دایره کارگزینی
  • دایره ثبت ورود و خروج پرسنل
  • دایره حسابداری حقوق و دستمزد

وظیفه دایره کارگزینی در سیستم حقوق و دستمزد

واحد کارگزینی در هر موسسه وظیفه تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های استخدامی پرسنل با رعایت و مدنظر قرار دادن قوانین کار و امور اجتماعی و سایر قوانین را برعهده دارد و از طرفی وظایف دیگری در ارتباط یا پرسنل همجون آموزش، نحوه استفاده از مرخصی و تعیین شرح وظایف، نقل و انتقال پرسنل به سایر بخش‌های موسسه و موارد مشابه را برعهده دارد.

وظیفه دایره ثبت ورود و خروج پرسنل در سیستم حقوق و دستمزد

وظیفه این بخش جمع‌آوری اطلاعات مربط به زمان انجام کار پرسنل و در واقع حضور و غیاب هر یک از کارکنان در موییات و واحدها می‌باشد که به طرق و روش‌های خاصی این کار صورت می‌پذیرد.

وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد

این دایره وظیفه تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد و تعیین مبلغ ناخالص و خالص حقوق و دستمزد قابل پرداخت به هریک از پرسنل را به عهده دارد. در واقع استاد و مدارک حقوق و دستمزد هریک از پرسنل و کارکنان در این دایره نگهداری می‌شود، توجه دارید که بحث حسابداری هزینه حقوق و دستمزد در این دایره مطرح می‌شود.

لینک دانلود کتاب حقوق و دستمزد + پاورپوینت

دانلود پاورپوینت حقوق و دستمزد (75 اسلاید –  8.5 مگابایت)

دانلود کتاب آموزش حسابداری حقوق و دستمزد (156 صفحه – 1.2 مگابایت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *