دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / چک‌های دریافتی / برگشت چک‌های مصرفی

هنگامی که به هر علتی چک مصرف شده از چک‌های دریافتی، به فروشگاه عودت شود، باید اعلام برگشتی چک‌های مصرفی موردنظر در این فرم ثبت شود. در این زمان به ازای مبلغ هر چک، گیرنده چک که چک را عودت می‌دهد، از فروشگاه بستانکار و همچنین پرداخت کننده چک به فروشگاه بدهکار می‌شود.

شماره رسید: این عدد بطور اتومات افزایش می‌یابد و نشان دهنده‌ی تعداد رسیدهای برگشت چک‌های مصرفی ثبت شده در نرم افزار می‌باشد. اگرچه کاربر می‌تواند شماره رسید را تغییر دهد، اما توصیه اکید می‌شود که نرم افزار شماره رسید را مدیریت نماید.

شرح رسید: در این قسمت شرح یا توضیح برگشت چک‌های مصرفی قید می‌شود که تعیین این توضیح به عهده‌ی کاربر است.

حساب: در این قسمت ابتدا نوع حساب گیرنده چک از لیست کرکره‌ای تعیین می‌شود. سپس با کلیک روی کلید فرم جستجوی مشتریان یا انتخاب سرفصل باز شده که شخص یا حساب دریافت کننده چک را می‌توان انتخاب نمود.

شاخص ترتیب: جهت مرتب‌سازی لیست چک‌ها در رسید می‌توان از شاخص ترتیب استفاده نمود و یکی از انواع حالات موجود را انتخاب کرد تا لیست براساس مشخصه‌ی مورد نظر مرتب گردد.

جستجو: با استفاده از این قسمت می‌توان چک موردنظر را براساس مشخصه تعیین شده در شاخص ترتیب جستجو و انتخاب نمود.

لیست چک‌های مصرف شده:در این بخش لیست تمام چک‌های مصرف شده به شخص یا حساب گیرنده نمایش داده می‌شود.

بدهکار بستانکار
پرداخت کننده (صاحب) چک
گیرنده چک

از منوی “عملیات روزانه / چک‌های دریافتی / برگشت چک‌های مصرفی” وارد فرم برگشت چک‌های مصرفی شوید. همانطور که گفته شد، شماره رسید پیشنهادی‌ای نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را اصلاح نمایید. با کلیک روی بخش شرح رسید، توضیح موردنظر را وارد کنید. از قسمت حساب، نوع حساب گیرنده چک را تعیین می‌کنیم. اگر چک به حسابی غیر از اشخاص مصرف شده باشد (مانند حساب هزینه)، از قسمت حساب، “سایر” با زدن کلید و یا کلیک روی کلید فرم انتخاب سرفصل نمایان می‌شود و شما می‌توانید سرفصل موردنظر را انتخاب نمایید. یا اگر چک به حساب اشخاص مصرف شده باشد، با تعیین حساب بدهکاران یا بستانکاران و با استفاده از کلید شخص گیرنده چک را تعیین نمایید تا لیست چک‌های مصرف‌شده به حساب یا شخص موردنظر در قسمت لیست چک‌های مصرفی نمایش یابد.

به کمک شاخص ترتیب می‌توان لیست چک‌ها را مرتب نمود و با استفاده از بخش جستجو، چک موردنظر را مشخص کرد. کلیدهای و برای انتقال چک منتخب به لیست چک‌های برگشتی و یا لیست چک‌های مصرفی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از یافتن چک در لیست چک‌های مصرف شده، به کمک کلید و یا عمل دابل کلیک روی چک مورد نظر، آن چک به لیست چک‌های برگشتی منتقل می‌شود. پس از انتقال چک یا چک‌های موردنظر به لیست چک‌های برگشتی می‌توان با استفاده از کلید رسید برگشت چک‌های مصرفی را ثبت نمود. جهت چاپ رسید از کلید و جهت ثبت رسید برگشت چک‌های دریافتی جدید، کلید استفاده می‌شود.

امکانات

  • امکان مرتب‌سازی لیست چک‌ها براساس تاریخ چک، شعبه بانک،‌ شماره حساب، شماره چک،‌ مبلغ چک و کد چک.
  • امکان نمایش راس چک‌های منتخب.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
رسید جدید
Ctrl + N

ثبت کامل رسید
F2

چاپ
Ctrl + P
چاپ رسید چک
خروج
Esc
انتخاب چک‌های منتخب به لیست پایین
F9

انتخاب چک‌های منتخب به لیست بالا
F8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *