دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / چک‌های دریافتی / وصول نقدی چک‌های دریافتی

زمانی که چک‌های دریافتی بدون واگذاری به بانک و مستقیم توسط کاربر جهت وصول ارائه شوند و پس از وصول چک‌ها وجه آنها به صندوق مجموعه واریز شود، از وصول نقدی چک‌های دریافتی استفاده می‌شود. در این زمان موجودی صندوق به اندازه مبلغ چک‌ها افزایش یافته و چک‌ها در وضعیت وصولی قرار می‌گیرند. نرم افزار در جعبه متن “شماره رسید” شماره‌ای را به عنوان شماره رسید وصولی چک پیشنهاد می‌نماید که توسط کاربر قابل تصحیح است. با استفاده از کلید صندوق موردنظر که وجه وصولی چک‌ها به آن واریز شده است، انتخاب می‌شود.

در لیست پایین موجود در فرم، تمام چک‌های دریافتی موجود نمایش می‌یابد. چک‌هایی که قبلا یک بار به بانک واگذار شده‌اند و از بانک به فروشگاه عودت شده‌اند به رنگ زرد نمایش یافته و چک‌هایی که هنوز در عملیات واگذاری شرکت نداشته اند به رنگ سفید نمایش می‌یابند. هر دو لیست بالا و پایین بوسیله‌ی لیست کرکره‌ای “شاخص ترتیب” قابل مرتب‌سازی است. کاربر در جعبه متن “جستجو” می‌تواند برحسب مشخصه شاخص ترتیب به جستجوی چک در لیست پایین بپردازد. همچنین با کلید می‌توان چک‌های نمایش یافته در لیست پایین را محدود نمود. کاربر برای جابه‌جایی چک‌ها در دو لیست بالا و پایین از کلیدهای و استفاده می‌نماید.

ثبت وصل نقدی چکهای دریافتی در نرم افزار حسابداری حسیب

  • با عمل درگ موس کاربر می‌تواند چک‌ها را به‌صورت گروهی انتخاب و در لیست‌ها جابه‌جا نماید.
  • با عمل دابل کلیک روی هر چک می‌توان آن‌ را به لیست دیگر انتقال داد.
  • هنگام ثبت وصولی چک‌هایی که قبلا از بانک به فروشگاه عودت داده شده‌اند، رسیدهای واگذاری و برگشتی مربوطه تغییری نمی‌کند و رسید وصولی برای آن ثبت می‌شود.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
رسید جدید
Ctrl + N

ثبت کامل رسید
F2

چاپ
Ctrl + P
چاپ رسید چک
خروج
Esc
انتخاب چک‌های منتخب به لیست پایین
F9

انتخاب چک‌های منتخب به لیست بالا
F8

تعیین محدوده‌ی چک‌های واگذاری
تعیین محدوده‌ی گزارش چک‌های دریافتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *