دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / چک‌های بانکی / پرداخت چک روز

فروشگاه می‌تواند بابت خرید کالا یا خدمات و یا پرداخت بدهی از حساب بانکی خود، چک برای همان روز صادر نماید. به این ترتیب که سیستم بلافاصله مبلغ چک صادر شده را از حساب بانک مورد نظر کسر خواهد کرد و چک پرداختی در وضعیت وصول شده قرار می‌گیرد.

در این فرم، سیستم در قسمت جعبه‌ی متن “شماره رسید” شماره‌ای را به کاربر پیشنهاد می‌نماید که توسط کاربر قابل تصحیح است. سپس در قسمت نوع حساب با استفاده از لیست کرکره‌ای، نوع حساب اشخاص را انتخاب نموده و با استفاده از کلید نسبت به انتخاب گیرنده‌ی چک اقدام می‌نماییم. ضمنا در بخش نوع حساب با انتخاب “سایر” و زدن کلید می‌توان سرفصل دریافت کننده چک را مشخص نمود.

با زدن کلید و می‌توانیم چک‌های موردنظر را در لیست بالا و پایین جابه‌جا نماییم. پس از این که چکی به لیست بالا منتقل شد، می‌توان با استفاده از کلید و یا کلید ENTER روی کیبورد، مشخصات چک را مشاهده و ثبت نمود. همچنین در قسمت “شرح رسید” توضیح مختصری در رابطه با چک وارد می‌نماییم.

سرانجام با زدن کلید اقدام به ثبت رسید چک روز می‌نماییم. پس از ثبت رسید، کلید چاپ فعال شده و می‌توان رسید پرداخت چک روز را چاپ نمود و برای ثبت رسید پرداخت چک روز به شخص جدید، می‌توان روی کلیک نمود. به این ترتیب تمام اطلاعات مندرج روی رسید پاک شده و شماره رسید و سند جدید نمایان می‌شود.

  • با عمل درگ موس کاربر می‌تواند چک‌ها را به‌صورت گروهی انتخاب و در لیست‌ها جابه‌جا نماید.
  • با عمل دابل کلیک روی هر چک می‌توان آن‌ چک را به لیست دیگر انتقال داد.
  • جهت ثبت رسید چک روز بانک‌های مربوط به چک‌ها باید متناسب با مبلغ چک‌ها موجودی داشته باشند.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
رسید جدید
Ctrl + N

ثبت کامل رسید
F2

چاپ
Ctrl + P
چاپ رسید چک
خروج
Esc
انتخاب گیرنده چک
F5 جستجوی مشتریان و فروشندگان / انتخاب سرفصل
انتخاب چک‌های منتخب به لیست پایین


انتخاب چک‌های منتخب به لیست بالا


تعیین مبلغ و تاریخ چک
Enter
مشخصات چک پرداختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *