دسته‌بندی مطالب

پشتیبانی / افتتاحیه / موجودی کالا در انبار

جهت تحویل موجودی اولیه کالاهای موجود در انبار باید به منوی پشتیبانی / افتتاحیه / موجودی کالا در انبار مراجعه کنیم. پس از نمایان شدن فرم افتتاحیه‌ی موجودی کالا در انبارها، مشاهده می‌کنیم که لیست تمام کالاهای تعریف شده نمایش داده می‌شود. ابتدا باید انبار موردنظر را از قسمت انبار توسط لیست کرکره‌ای انتخاب کنیم. با استفاده از شاخص ترتیب می‌توان لیست کالاها را براساس کد کالا، نام کالا و بارکد کالا مرتب نمود و با وارد کردن مشخصه‌ی مربوط به شاخص ترتیب در کادر جستجو، کالای مورد نظر را جستجو نمود.

با استفاده از کلید فرم جستجوی کالا نمایش می‌یابد که می‌توان با وارد کردن چند حرف از نام کالا یا کد کالا، کالای مورد نظر را پیدا نمود. پس از انتخاب کالا در قسمت لیست کالاها با استفاده از ستون‌های مقدار موجودی و قیمت خرید واحد کالا مقدار موجودی هر کالا در انبار و قیمت خرید کالا را وارد می‌نماییم.

افتتاحیه موجودی اولیه کالا در نرم افزار حسابداری حسیب

درصورتیکه کالای موردنظر هنوز تعریف نشده باشد، می‌توانیم با استفاده از کلید کالای جدید تعریف نماییم و سپس مقدار و قیمت آن را جهت افتتاحیه وارد کنیم. پس از تکمیل لیست مقادیر و قیمت‌ها در افتتاحیه‌ی موجودی کالا با استفاده از کلید تغییرات را ثبت می‌کنیم.

  • هنگام ثبت افتتاحیه می‌توانیم از لیست خروجی اکسل گرفته و سپس مقادیر و قیمت‌ها را در اکسل وارد نموده و پس از آن اطلاعات افتتاحیه را از طریق ورودی اکسل وارد برنامه کنیم.

مثلا برای یک مجموعه پخش، ورود مقادیر اولیه کالا به دلیل تنوع زیاد کالاها کار دشوار و زمان‌بری می‌باشد، از این رو می‌توان از لیست افتتاحیه خروجی اکسل گرفت و این فایل اکسل بین افرادی که می‌خواهند موجودی انبار را برسی نمایند، قرار گیرد و در نهایت هر فایل حاوی اطلاعات درست را در برنامه ورودی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *