دسته‌بندی مطالب

پشتیبانی / عملیات ویژه / عملیات پایان سال مالی

پس از اتمام سال مالی، جهت ایجاد سال مالی جدید از این فرم استفاده می‌شود. سال مالی جدید فقط به شرطی ایجاد می‌شود که در هیچ یک از انبارها کالا با مقدار منفی وجود نداشته باشد. به این ترتیب در صورت توفیق عملیات پایان سال مالی، تمام موجودی کالاها در هر انبار به سال جدید منتقل شده و به ازای هر انبار یک افتتاحیه ایجاد می‌گردد. مانده حساب‌های بانک‌ها، صندوق‌ها و مشتریان و فروشندگان نیز به سال جدید منتقل شده و سود و زیان فروشگاه در طول سال در حساب سود وزیان سنواتی قابل مشاهده خواهد بود. بدین ترتیب کاربر دیگر در سال گذشته فقط می‌تواند گزارش‌ها را مشاهده کند و امکان ثبت و تصحیح و حذف اطلاعات وجود ندارد.

پس از بررسی انبارها و رفع مقادیر منفی کالاها در فرم عملیات پایان سال مالی، تاریخ سند خلاصه عملکرد سود و زیان و تاریخ سند اختتامیه آماده تنظیم می‌باشد که بهتر است تغیر نکند. البته اگر نرم‌افزار پیامی برای تغییر تاریخ نمایش داد، طبق راهنمای برنامه تاریخ تنظیم گردد. سپس با زدن کلید عملیات بستن سال مالی و ایجاد سال مالی جدید آغاز می‌شود و کابر تا زمان اتمام فرایند بستن سال مالی منتظر می‌ماند تا نرم افزار موفقیت آمیز بودن عملیات را اعلام نماید.

عملیات پایان سال مالی در نرم افزار حسابداری حسیب

کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
تایید جهت ایجاد سال مالی جدید


خروج
Esc


در ایجاد سال مالی جدید و بسته شدن سال مالی جاری ممکن است برخی حساب‌ها تسویه شده باشند؛ کاربر می‌تواند در این فرم یکی از سه حالت زیر را انتخاب کند.

  • تمام سرفصل‌ها به سال جدید منتقل شود: در این حالت لیست سرفصل‌های تسویه شده غیرفعال بوده و تمام سرفصل‌ها، چه تسویه شده و چه تسویه نشده، به سال جدید منتقل می‌شوند.
  • برای انتقال حساب‌های تفضیلی که تسویه شده‌اند سؤال شود: در این حالت لیست سرفصل‌های تسویه شده فعال بوده و برای آن که سرفصلی به سال جدید منتقل نشود، کاربر می‌بایست در این لیست روی نام وی دابل کلیک نماید. به این ترتیب کلمه “بلی” در ستون “حذف شود” ظاهر می‌شود.
  • هیچ‌کدام از سرفصل‌های تسویه شده به سال جدید منتقل نشود: در این حالت لیست سرفصل‌های تسویه شده غیرفعال بوده و هیچ‌کدام از سرفصل‌های تسویه شده به سال جدید منتقل نمی‌شود.

درصورتیکه سرفصلی در ستون “حذف شود” عبارت “بلی” داشته باشد، می‌توان با دابل کلیک روی ردیف همان سرفصل عبارت “بلی” را پاک نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *