دسته‌بندی مطالب

ارتباط ریموت دسکتاپ ویندوز توسط تبلت اندروید جهت استفاده از نرم افزار حسابداری حسیب روی تبلت اندرویدی چگونه صورت می‌پذیرد؟

ج: برای ارتباط ریموت دسکتاپ ویندوز توسط تبلت اندرویدی بایستی مراحل زیر انجام شوند:

  1. تعریف کاربران برای ارتباط ریموت دسکتاپ
  2. فعالسازی و تنظیم ارتباط ریموت دسکتاپ در ویندوز
  3. تنظیم آی پی سرور ریموت
  4. نصب پچ همزمانی ریموت در ویندوز
  5. نصب برنامه Remote Desktop بر روی تبلت

تعریف کاربران در ویندوز

ابتدا در قسمت جستجوی منوی استارت عبارت compmgmt.msc را نوشته و کلید Enter را بزنید تا پنجره Computer Management باز شود.

در فرم Computer Management از لیست سمت چپ گزینه Locale Users And Groups را انتخاب نموده تا در لیست سمت راست پوشه‌های Users و Groups نمایان شود؛ سپس روی پوشه Users دابل کلیک نموده تا لیست کاربران ویندوز باز شود؛ حال در فضای خالی لیست کلیک راست نموده و در منوی باز شده گزینه New User را انتخاب کنید.

در فرم باز شده نام کاربر را در جعبه متن User Name و رمز عبور را در جعبه متن Password و تکرار رمز عبور را در جعبه متن Confirm Password وارد کنید؛ سپس جعبه چک User must change password at next logon را غیرفعال نموده و جعبه چک Password never expires را فعال کنید، سپس کلید Create را بزنید تا کاربر ایجاد شود.

فعال سازی و تنظیم ریموت دسکتاپ ویندوز

در قسمت جستجوی منوی استارت عبارت System Remote را بنویسید و گزینه Allow remote access to your computer را انتخاب کنید.

در فرم System Properties سربرگ Remote بخش Remote Assistance گزینه Allow Remote Assistance connections to this computer را فعال کنید؛ سپس در بخش Remote Desktop گزینه Allow connections from computers running any version of Remote Desktop را انتخاب نمایید و سپس کلید Select Users را بزنید.

پس از آن در پنجره Remote Desktop Users کلید Add را بزنید، سپس در فرم Select Users کلید Advanced… را زده تا فرم دیگری باز شود. کلید Find Now را زده تا لیست کاربران ویندوز در قسمت پایین نمایش داده شود، سپس کاربران موردنظر را با کمک کلید Ctrl و کلیک چپ ماوس انتخاب نمایید و کلید OK را بزنید.

و در فرم Select Users نیز کلید OK را بزنید تا کاربران منتخب به لیست Remote Desktop Users اضافه شوند. سپس کلید OK را زده و فرم System Properties را با کلید OK تایید نمایید.

تنظیم آی پی سرور

از منوی استارت فرم Control Panel را باز کنید.

در بین موارد موجود Network and Sharing center را یافته و باز کنید.

سپس در پنجره باز شده روی گزینه Change adapter settings کلیک کنید.

پس از آن پنجره‌ای حاوی لیست کارت‌های شبکه نمایش داده می‌شود که باید کارت شبکه متصل را یافته و برای ارتباط ثابت تنظیم کنید. برای تنظیم کارت شبکه بر روی آیکون آن کلیک راست نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

سپس در فرم باز شده عبارت Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کرده و کلید Properties را بزنید.

در پنجره جدیدی که باز می‌شود گزینه Use the following IP address: را انتخاب کنید، سپس در جعبه متن مقابل IP address آی پی موردنظر برای سرور را وارد کنید؛ سپس در جعبه متن Subnet Mask کلیک کنید تا به‌صورت خودکار پر شود و پس از آن برای اینکه ارتباط سرور با اینترنت برقرار باشد باید در جعبه متن Default gateway آی پی مودم وارد شود؛ سپس در جعبه متن‌های انتهایی DNS موردنظر وارد شود (می‌توانید از 8.8.8.8 و 8.8.4.4 استفاده نمایید)؛ سپس روی کلید OK کلیک کنید.

در فرم بعدی نیز کلیک OK را بزنید.

نصب پچ همزمانی ریموت دسکتاپ در ویندوز 7

برنامه UniversalTermPatch را از لینک دانلود زیر دریافت نمایید.

دانلود برنامه UniversalTermPatch

پس از دانلود نسخه مناسب با معماری ویندوز (32 بیت یا 64 بیت) روی فایل دانلود شده راست کلیک کرده و Run As Administrator اجرا نمایید.

سپس در فرم باز شده کلید Patch را بزنید تا پیام موفق آمیز بودن را مشاهده کنید.

با تایید این پیغام، در فرم دیگری درخواست راه اندازی مجدد ویندوز نمایان می‌شود که باید با کلیک برروی کلید Yes رایانه خود را Restart (راه اندازی مجدد) نمایید.

نصب برنامه Remote Desktop روی تبلت

برنامه Remote Desktop را از آدرس زیر دریافت و برروی دستگاه اندرویدی خود نصب نمایید:

دانلود برنامه Remote Desktop

برای استفاده از این برنامه باید دستگاه سرور و تبلت هردو به یک شبکه متصل باشند. پس از ورود به برنامه Remote Desktop و تایید قوانین استفاده در اولین استفاده از برنامه، در صفحه اصلی برنامه کلید افزودن را بزنید تا لیست باز شود و از لیست Desktop را انتخاب کنید.

بلافاصله لیست رایانه‌های داخل شبکه نمایش داده می‌شوند و باید رایانه سرور را انتخاب کنید.

پس از انتخاب سرور در فرم بعدی نام سرور منتخب نمایش داده می‌شود و باید نام کاربری موردنظر برای ورود با ریموت را تعیین کنیم؛ در برنامه امکان تعریف و ذخیره کاربر وجود دارد و در صورتی که کاربر معرفی نشود، برای هر بار اتصال به سرور باید نام کاربر و رمز عبور به برنامه تحویل شود. برای ذخیره کاربر از قسمت User name کلید باز کردن لیست را زده (اگر قبلا کاربر تعریف شده باشد در این لیست قابل انتخاب است) و Add user account را انتخاب کنید.

و در صفحه بعدی نام کاربری و رمز عبور مورد نظر را وارد کنید سپس کلید Save را بزنید

حالا کاربر موردنظر انتخاب شده و باید کلید CONNECT را بزنید.

در فرم بعدی سوالی مبنی بر تاییدیه امنیتی اتصال پرسیده خواهد شد که بهتر است گزینه Never ask again را فعال کنید و کلید CONNECT را بزنید.

تا وارد محیط ویندوز شوید حالا میتوانید برنامه حسیب را از صفحه میز کار باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *