دسته‌بندی مطالب

 سوال: آیا نرم افزار حسابداری حسیب نت به سامانه مودیان متصل است و امکان ارسال صورتحساب به این سامانه وجود دارد؟

بله، در نرم افزار حسابداری حسیب نت امکان ارسال صورتحساب به سامانه مودیان وجود دارد. برای انجام این کار با داشتن قابلیت سامانه مودیان در امکانات فعال در قفل سخت افزاری و پس از دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی و کلید خصوصی باید این اطلاعات در نرم افزار حسابداری حسیب وارد شوند.

ویدیوی آموزشی ارسال صورتحساب به سامانه مودیان:

جهت انجام این کار ابتدا از منوی تعاریف، مشخصات موسسه را انتخاب کنید.

سپس در فرم باز شده سربرگ سامانه مودیان را انتخاب کرده و در کادر شناسه حافظه مالیاتی، شناسه یکتای دریافت شده طبق راهنمای آموزشی سامانه مودیان را وارد کرده و در کادر کلید خصوصی نیز کلید خصوصی دریافت شده را وارد می‌کنیم و سپس کلید تائید را می‌زنیم.

در مرحله بعد می‌بایست فایل لیست کالا و خدمات در سامانه مودیان را از مرکز دانلود بخش فایل‌های جانبی دانلود کرده و شناسه تجارت کالا و همچنین واحد شمارشی استاندارد کالا و خدمات خود را در آن جستجو و پیدا کنید. سپس وارد مشخصات کالا و خدمات شده (از بخش گزارشات > لیست مرجع کالا و خدمات > اصلاح مشخصات کالا) و شناسه تجارت کالا و واحد شمارشی استاندارد را مانند تصویر زیر برای هر کالا وارد کنید.

پس از وارد کردن این اطلاعات برای کالاها جهت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، به عنوان مثال، وارد فاکتور فروش شده و روی دکمه ارسال صورتحساب به سامانه مودیان کلیک می‌کنیم (در صورتی که قبلا این صورتحساب ارسال شده باشد در قسمت خلاصه فاکتور شناسه منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب را مشاهده خواهید کرد).

در فرم باز شده اطلاعات صورتحساب ارسال شده به سامانه مودیان قابل مشاهده است که با کلیک روی کلید استعلام وضعیت صورتحساب از سامانه مودیان می‌توانید وضعیت صورتحساب را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *