درصورتیکه در زمان فروش کالای سریالی تاریخ انقضای کالا ثبت شود، با افزونه پاسخ استعلام تاریخ انقضای کالای سریالی مشتری با ارسال کد SN *ن1000 به شماره خط SMS وبسرویس شما، میتواند تاریخ انقضا برای آن کالا را دریابد.
اگر در زمان فروش، تاریخ انقضاء تعیین نشود، مشابه فروش به مراکز پخش که ممکن است کالا تا رسیدن به مصرفکننده چند دست معامله شود و بخواهیم تاریخ انقضاء با فروش به مصرفکننده محاسبه شود، لازم است که در تعریف مشخصات کالا در سربرگ سایر مشخصات، تعداد ماههای انقضا در استعلام تعیین شود؛ در این حالت نرم افزار حسابداری حسیب با دریافت استعلام تاریخ انقضاء، با توجه به تاریخ استعلام و تعداد ماههای انقضاء در استعلام، تاریخ انقضاء را محاسبه کرده و هم در فاکتور مربوطه ثبت میکند و هم به متقاضی اعلام میکند.
در حالتی که نه در تعریف کالا ماههای انقضاء در استعلام شده باشد و نه تاریخ انقضاء در فاکتور ثبت شده باشد، تعداد ماههای انقضاء بهصورت پیشفرض از بخش تنظیمات و سربرگ سایر لحاظ میشود.