دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / وصول چک‌های پرداختی

ثبت اعلام وصول چک‌های پرداختی در حساب‌های بانکی: پس از کسب اطلاع در خصوص وصول شدن چک‌ها در حساب‌های بانکی، می‌بایستی اعلام وصولی چک‌های پرداختی موردنظر در این فرم ثبت شوند. در واقع در این لحظه است که مطابق مبلغ هرکدام از چک‌های پرداختی وصول شده از حساب بانکی فروشگاه کاسته می‌شود. نرم افزار در جعبه متن “شماره رسید” شماره‌ای را به عنوان شماره رسید وصول چک پرداختی پیشنهاد می‌نماید که توسط کاربر قابل تصحیح است.

در لیست پایین موجود در فرم، تمام چک‌های پرداخت شده‌ای که در وضعیت “پرداختی” هستند، نمایش می‌یابند. هر دو لیست بالا و پایین بوسیله‌ی لیست کرکره‌ای “شاخص ترتیب” قابل مرتب‌سازی است. کاربر در جعبه متن “جستجو” می‌تواند برحسب مشخصه‌ی شاخص ترتیب به جستجوی چک در لیست پایین بپردازد. همچنین با کلید می‌توان چک‌های نمایش یافته در لیست پایین را محدود نمود. کاربر برای جابه‌جایی چک‌ها در دو لیست بالا و پایین از کلیدهای و استفاده می‌نماید.

در جعبه متن “شرح رسید” شرح کلی وصول چک‌های پرداختی وارد می‌شود؛ نهایتا پس از ثبت رسید و فعال شدن کلید چاپگر امکان چاپ رسید نیز فراهم می‌شود. برای ثبت رسید وصول چک‌های پرداختی بعدی کلید استفاده می‌شود. به این ترتیب تمام اطلاعات مندرج در فرم پاک می‌شود و شماره رسید و سند جدید نمایش می‌یابد.

  • با عمل درگ موس کاربر می‌تواند چک‌ها را به‌صورت گروهی انتخاب و در لیست جابه‌جا نماید.
  • با عمل دابل کلیک روی هر چک می‌توان آن را به لیست دیگر انتقال داد.
  • هریک از چک‌های وصولی جداگانه در حساب اسناد پرداختی و حساب بانک متناظر ثبت می‌شوند.
  • با اعلام وصول چک پرداختی وضعیت آن به “وصول شده” تبدیل می‌شود.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
رسید جدید
Ctrl + N

ثبت کامل رسید
F2

چاپ
Ctrl + P
چاپ رسید چک
خروج
Esc
انتخاب چک‌های منتخب به لیست پایین


انتخاب چک‌های منتخب به لیست بالا


تعیین محدوده‌ی چک‌های پرداختی
تعیین محدوده‌ی گزارش چک‌های پرداختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *