دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / پرداخت چک

ثبت پرداخت چک از حساب‌های بانکی با تعریف دسته چک: فروشگاه می‌تواند جهت خرید کالا یا خدمات و یا پرداخت بدهی خود از حساب‌های بانکی خود چک صادر نماید. به این ترتیب مطابق مبلغ چک‌ها از بدهی فروشگاه به طرف حساب کاسته می‌شود. این چک‌ها در وضعیت “پرداختی” قرار می‌گیرند. نرم افزار در جعبه متن “شماره رسید” شماره‌ای را به عنوان شماره رسید پرداخت چک پیشنهاد می‌نماید که توسط کاربر قابل تصحیح است.

انواع حساب‌هایی که می‌توان به آنها چک پرداخت نمود، در لیست کرکره‌ای گیرنده قابل انتخاب هستند و همچنین گیرنده‌ی چک را می‌توان با استفاده از کلید انتخاب نمود، که امکان ثبت گیرنده چک جدید نیز وجود دارد. ضمناً با انتخاب نوع حساب “سایر” و کلید امکان انتخاب سرفصل دریافت کننده فراهم شده و کلیه‌ی برگه‌های موجود در دسته چک در لیست پایین نمایش می‌یابند. کاربر برای جابه‌جایی چک‌ها در دو لیست بالا و پایین از کلیدهای و استفاده می‌نماید.

پس از این که چکی به لیست بالا منتقل شد، کاربر با کلید اطلاعات مبلغ و تاریخ چک را تحویل می‌دهد. همچنین در جعبه متن “شرح رسید” شرح کلی پرداخت چک وارد می‌شود؛ نهایتا پس از ثبت رسید و فعال شدن کلید چاپگر امکان چاپ رسید نیز فراهم می‌شود. برای ثبت رسید پرداخت چک بعدی کلید استفاده می‌شود. به این ترتیب تمام اطلاعات مندرج در فرم پاک شده و شماره رسید و سند جدید نمایش می‌یابد.

  • با عمل درگ موس کاربر می‌تواند چک‌ها را به‌صورت گروهی انتخاب و در لیست‌ها جابه‌جا نماید.
  • با عمل دابل کلیک روی هر چک می‌توان آن را به لیست دیگر انتقال داد.
  • هر یک از چک‌های پرداختی جداگانه در حساب اسناد پرداختی و حساب گیرنده چک ثبت می‌شوند.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
رسید جدید
Ctrl + N

ثبت کامل رسید
F2

چاپ
Ctrl + P
چاپ رسید چک
خروج
Esc
انتخاب گیرنده چک
F5 جستجوی مشتریان و فروشندگان / انتخاب سرفصل
انتخاب چک‌های منتخب به لیست پایین
F9

انتخاب چک‌های منتخب به لیست بالا
F8

تعیین مبلغ و تاریخ چک
Enter
مشخصات چک پرداختی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *