دسته‌بندی مطالب

گزارشات / تریل انبار

گزارش مانده موجودی کالا در هر انبار در این فرم قابل دسترسی است. کاربر کد انبار را در جعبه متن “کد انبار” وارد نموده و با زدن کلید Enter، گزارش انبار موردنظر را می‌بیند. همچنین با کلید  می‌تواند انبار موردنظر را از لیست کل انبارها انتخاب نماید.

جمع کل در بالای فرم جمع کل ستون “جمع” در لیست است. کالاهایی که از نوع خدمات تعریف شده اند، در این جمع شرکت ندارند. با کلیک بر کلید  و ورود به فرم “تعیین محدوده گزارش کالا در انبار” می‌توان کالاهای لیست شده در فرم را محدود نمود؛ به‌طور مثال: کالاهایی که موجودی آنها بیش از صفر است و یا کالاهایی که در یک گروه خاص قرار دارند و مانند آن‌ها.

امکان اخذ تریل انبار در تاریخ‌های گذشته نیز وجود دارد. برای این منظور باید قسمت “تا تاریخ” فعال باشد و تاریخ موردنظر در جعبه متن تاریخ وارد شده و در همان جعبه کلید Enter زده می‌شود. به‌محض ورود چند حرف در جعبه متن جستجو، سیستم در ستونی که در لیست کرکره‌ای “شاخص ترتیب” معین شده است، به‌دنبال کالا می‌گردد و ردیف آن را به رنگ قرمز نمایش می‌دهد. اگر تنظیمات نرم افزار و مشخصات کالا به‌گونه‌ای باشد که کالا بتواند از دو واحد استفاده کند و واحد دوم با واحد اول رابطه مستقیم داشته باشد، در ستون مقدار مظروف، تعداد ظرف‌ها (واحد دوم) نیز قابل مشاهده خواهد شد.

گزارش تریل انبار کالا در نرم افزار حسیب

  • معمولا به‌علت تعلل کاربران در ثبت فاکتورهای خرید ممکن است کالاها موجودی منفی پیدا کنند. این موضوع بستن حساب‌های سال مالی و ایجاد سال مالی جدید را ناممکن می‌سازد. کاربر می‌تواند تریل انبار را برحسب موجودی مرتب نماید، به این ترتیب تمام کالاهایی که موجودی منفی دارند، در ابتدای لیست قرار گرفته و کاربر می‌تواند به اصلاح موجودی کالاها بپردازد.
  • تریل انبار به هر شکل که مرتب و محدود شده باشد، به همان شکل هم قابل چاپ است.
  • کارتکس آن کالا نمایش می‌یابد.
  • پیش‌فرض محاسبه‌ی موجودی کالا برحسب آخرین قیمت خرید است. برای این محاسبه قیمت میانگین خرید هم قابل استفاده است که از قسمت “تعاریف/تنظیمات” قابل انتخاب است.
  • موجودی‌های منفی در جمع کل ارزش کالاهای انبار تاثیر منفی دارد.
  • کالاهای خدماتی که فروشگاه یا واحد خدماتی فقط آنها را به فروش می‌رسانند، همیشه موجودی منفی دارند، این موضوع مشکلی برای بستن سال مالی ندارد.
  • اگر نشانگر موس در مرز ستو‌ن‌ها در ردیف عناوین جدول گزارش قرار گیرد، با عمل درگ می‌توان پهنای ستون‌ها را تغییر داد.
کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
چاپ Ctrl + P

تعیین محدوده کالاها در تریل
F7
تعیین محدوده گزارش کالا در انبار
ثبت موقت فاکتور خرید کالا با مقدار منفی

ذخیره گزارش در فایل اکسل

نمایش کارتکس کالا
ESC

انتخاب انبار از لیست انبارها
F12
جستجوی انبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *