دسته‌بندی مطالب

عملیات روزانه / دریافت نقدی و پرداخت نقدی

هرگونه دریافت و پرداخت وجه نقد که یک طرف آن صندوق کاربر باشد، به عنوان یک قبض دریافت نقدی یا پرداخت نقدی در حسیب ثبت می‌شود.

در قسمت نوع عملیات می‌توانیم از لیست کرکره‌ای، پرداخت یا دریافت را انتخاب کنیم. در قسمت سمت چپ فرم، حساب صندوقی که به عنوان صندوق پیش‌فرض کاربر تعیین نموده‌ایم قرار گرفته و غیر قابل تغییر می‌باشد. در قسمت سمت راست فرم، در صورت انتخاب عملیات پرداخت، حساب دریافت کننده وجه و یا در صورت انتخاب عملیات دریافت، حساب پرداخت کننده وجه قرار می‌گیرد. از قسمت سمت راست به کمک کلید یا کلیک روی می‌توانیم شخص طرف حساب را از لیست اشخاص جستجو کنیم. اما اگر طرف حساب، حسابی غیر از اشخاص باشد، با استفاده از بخش انتخاب سرفصل در سمت راست، سرفصل کل، معین و تفضیلی موردنظر را به کمک لیست کرکره‌ای هر بخش انتخاب می‌نماییم.

در بخش انتهایی فرم، رسید شماره فیش یا رسید فیزیکی مربوط (در صورت موجود بودن) در کادر شماره فیش وارد می‌شود. مبلغ رسید مورد نظر در کادر مبلغ وارد می‌شود و همچنین در انتها در کادر شرح توضیح مربوط به عملیات انجام شده وارد می‌شود تا در گزارشات بعدی به راحتی پیگیری شود.

پرداخت نقدی

دریافت نقدی

امکانات

  • حتما توصیه می‌شود در بخش شرح قبض، توضیح جامع و مناسبی از قبیل شماره فیش، چک، شناسه‌ی قبض آب، برق و مانند آنها وارد شود تا در آینده در گزارشات علت و شماره‌های پیگیری این قبض قابل دسترسی باشد.
  • در فرم‌های دریافت و پرداخت نقدی حتما یک طرف حساب (دریافت کننده یا پرداخت کننده) صندوق کاربر می‌باشد.
  • بعد از درج مبلغ در کادر مربوطه نهایتاً با کلید یا قبض ثبت می‌شود.

میانبرها

کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
درخواست قبض جدید
F11 / Ctrl + N
انتخاب حساب دریافت کننده از لیست مشتریان
F7 جستجوی مشتریان
نمایش سند حسابداری
گردش حساب مشتری
F8 انتخاب سرفصل
نمایش مشخصات مشتری
مشخصات مشتری
ثبت قبض
F2
چاپ قبض
Ctrl + P
خروج Esc

کاربردها

به دلیل توانایی انتقال حساب، از حسابی به حساب دیگر، قبوض دریافت و پرداخت مشابه یک سند ساده حسابداری عمل می‌کند. در ادامه چند مثال کاربردی ارائه می‌شود:

– پرداخت هزینه‌های جاری اعم از آب، برق، گاز، تلفن، اجاره محل، حقوق، کرایه حمل و …

در بخش طرف حساب، با باز کردن لیست حساب‌های کل و انتخاب حساب و انتخاب حساب هزینه و بعد انتخاب بخش مربوطه در قسمت معین وتفصیلی؛ حساب هزینه مورد نظر انتخاب می‌شود.

– دریافت / پرداخت مانده حساب مشتریان و فروشندگان

– پرداخت مساعده به کارکنان (پرداخت)

– واریز وجه به حساب بانکی (پرداخت و یا تکمیل موجودی جهت وصول چک‌های پرداختی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *